Foto Mobilizare pe autostrada dintre Cluj și Alba: 100 de utilaje scoase la înaintare

Mobilizare pe autostrada dintre Cluj și Alba: 100 de utilaje scoase la înaintare
Mobilizare pe autostrada dintre Cluj și Alba: 100 de utilaje scoase la înaintare
Mobilizare pe autostrada dintre Cluj și Alba: 100 de utilaje scoase la înaintare
Mobilizare pe autostrada dintre Cluj și Alba: 100 de utilaje scoase la înaintare
Mobilizare pe autostrada dintre Cluj și Alba: 100 de utilaje scoase la înaintare
Mobilizare pe autostrada dintre Cluj și Alba: 100 de utilaje scoase la înaintare

O mulțime de utilaje și aproape 3.000 de tone de asfalt și balast au fost mobilizate într-o singură zi de către constructorii loturilor lipsă ale Autostrăzii Sebeș – Turda (A10).

“Avansează lucrările pe lotul 1 al Autostrăzii Sebeș - Turda. Constructorul a mobilizat în această perioadă peste 100 de utilaje pentru a asigura un ritm bun al lucrărilor. Asfalt - 1.000 de tone, balast stabilizat - 1.736 de tone sunt cantitățile așternute astăzi pe lotul 2 al A10”, a precizat Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere.

Asociația Pro Infrastructură (API) a criticat asupra felul în care antreprenorul grec Aktor execută lucrările lotul 2 al magistralei de mare viteză care se construiește între județele Alba și Cluj.  A10 va avea 70 km şi va traversa parţial judeţele Alba şi Cluj, fiind împărţită în patru loturi.

Primul lot se întinde pe 17 km, de la intrarea pe autostradă în Sebeş, până la Pârâul Iovului, după Alba Iulia, iar lotul doi are 24 km şi se întinde de la Pârâul Iovului până la intrarea în Aiud. Loturile 3 şi 4 au fost deschise circulaţiei în 2018, iar 1 și 2 au început în 2014 și trebuiau finalizate în 2019. Când se va face joncțiunea cu A1, clujenii vor putea circula pe șosele de mare viteză până la Sibiu și Deva.

Licitațiile de infractructură, dezbătute la București

Miercuri a avut loc o nouă ședință a grupului de lucru mixt Agenția Națională pentru Achiziții Publice - CNAIR - asociații profesionale ale constructorilor, având ca scop analizarea modificărilor legislative în domeniul achizițiilor publice.

Au fost abordate subiecte ca propuneri de modificări legislative aplicabile proiectelor de infrastructură de transport transeuropean emise în aplicarea prevederilor privind achizițiile publice, propuneri referitoare la aprobarea procedurii de certificare a situației economice și financiare, precum și a capacității tehnice și profesionale a operatorilor economici participanți în cadrul achizițiilor publice.

Rezultatele activității grupului de lucru se vor concretiza în modificări legislative ce vor avea ca scop eficientizarea procedurilor de achiziție publică, în scopul derulării în condiții optime a proiectelor de infrastructură rutieră.

Comenteaza