LIPSA APRECIERII, în top 10 motive pentru care angajatorii îşi pierd oamenii valoroşi din companie

LIPSA APRECIERII, în top 10 motive pentru care angajatorii îşi pierd oamenii valoroşi din companie
| Foto: https://construimimperii.ro/

Chiar dacă motivele pentru care angajații renunță la un loc de muncă sunt variate, multe dintre ele au legătură directă cu angajatorul sau colectivul.

Majoritatea motivelor pentru care angajații renunță la locul de muncă sunt legate strict de companie. Cele mai multe studii de specialitate arată că aproximativ 70% dintre factorii de nemulțumire la locul de muncă sunt legați de managerul direct. Doar în foarte puține cazuri este vorba despre bani atunci când angajații buni părăsesc o companie, arată o analiză wallstreet.ro

10 motive principale pentru care angajații buni aleg să plece dintr-o companie:

1. Lipsa aprecierii
„Dau totul și nici măcar nu aud un «Mulțumesc!».” Frustrarea apare atunci când managementului îi lipsește aprecierea pentru proprii angajaţi. Nu este vorba neapărat de salariu, ci mai ales de feedback și recunoaștere.

2. Valori diferite
Fiecare companie are propria sa cultură. În mod ideal, aceasta ar trebui concepută astfel încât angajații să se simtă confortabil în companie și să vină la muncă motivați, mulțumiți. Modul în care sunt luate deciziile în companie și modul în care ne tratăm reciproc este deosebit de important. Este esențial ca un manager să se asigure întotdeauna că este transparent sub ce valori ia decizii și să comunice cu angajații.

3. Supraîncărcarea
Dacă angajații sunt suprasolicitați constant, totul devine contraproductiv. Pentru că stresul afectează sănătatea și satisfacția angajaților și inhibă productivitatea. Prin urmare, este important să fie găsit un echilibru în ceea ce privește volumul de muncă și responsabilitatea.

4. Lipsa provocărilor
Angajații deosebit de talentați doresc să se dezvolte continuu la locul lor de muncă, atât profesional, cât și personal. Activitățile monotone și lipsa perspectivelor de dezvoltare sunt otravă pură. Angajații buni au nevoie de provocări, de un viitor clar în companie și, mai presus de toate, de sprijin din partea superiorilor lor.

5. Lipsa de ascultare
Dacă angajaţii nu sunt ascultați și astfel li se refuză posibilitatea de a schimba sau îmbunătăți lucrurile, aceasta îi va duce rapid către pierderea interesului față de companie. Prin urmare, angajații trebuie ascultați, iar ideile bune analizate și luate în considerare.

6. Oportunități mai bune
Dacă, pe lângă nemulțumiri, ușa se deschide către o nouă oportunitate, mai bună, decizia este adesea rapidă și ușoară. Acest lucru este valabil mai ales dacă noua funcție promite un pachet salarial semnificativ mai bun. În acest caz, managerii trebuie să le facă o contraofertă.

7. Schimbări în plan personal
Uneori, cel mai bun loc de muncă nu se mai potrivește cu viața personală și cei mai buni oameni decid să plece pentru că prioritățile lor la nivel personal şi familial s-au schimbat. Managerii buni vor permite un program de lucru flexibil sau vor accepta munca de la distanță. 

8. Relația cu colegii
Colegii cu care un angajat interacționează și lucrează în echipă sunt extrem de importanți. Dacă un angajat nu are relații și prietenii bune la locul de muncă, va fi mai nefericit și mai probabil să renunțe la acel job. Pentru a reține angajații buni, merită susținerea cooperării colegiale prin evenimente after-work care promovează spiritul de echipă.

9. Lipsa sensului
Fiecare angajat vrea să realizeze ceva la locul de muncă, să simtă că aduce plusvaloare în companie. Ori de câte ori semnificația activității nu este imediat clară, este rolul managerului să arate angajaților perspectivele și să explice de ce munca lor are sens, altfel angajații vor renunța și vor căuta un alt angajator care să o facă.

10. Lipsa independenței
Așa-zisul micromanagement este una dintre cele mai mari greșeli pe care șefii le pot face față de angajații buni. Dacă nu se creează o cultură care să împuternicească cu adevărat angajații să își asume responsabilitatea și să îndeplinească sarcini în mod independent, cei mai buni angajați vor renunța rapid. Un manager bun și eficient asigură angajaților un grad de independență. 

Care sunt simptomele ca esti nefericit la locul de munca?
Seara esti stresat, apasat
Te simti plictisit de ceea ce faci la birou
Simti ca nu esti apreciat de catre colegi sau, mai rau, de catre superiori
Te vaiti des despre locul de munca, inclusiv la locul de munca
Te simti prins intr-o capcana
Nu mai stii ce e aia motivatie, pentru ca ti se pare ca tot ce faci nu are impact
De multe ori fizic nu te simti ok (este o corelatie directa intre gandurile pe care le ai cu privire la ce faci mare parte din zi si starea de sanatate pe care o afisezi)
Viata personala nu mai functioneaza la parametri (iti afecteaza inclusiv viata de cuplu)
Simti ca ai renuntat la visurile tale din copilarie si ca ai o cariera care nu e a ta
Intarzii des la munca
Adormi tarziu
Simti ca esti un robot
De multe ori nu te mai ingrijesti cum trebuie
Simti ca nu ai energie pe perioade indelungate
Vrei sa scapi, dar ti-este FRICA si te simti paralizat, tinut cu forta (de “context”)

Sursa: https://construimimperii.ro/blog

Comenteaza