Lidl îi "ciupește" la cântar pe clujeni. Listă lungă de nereguli descoperite de Protecția Consumatorilor: promoții înșelătoare, mizerie, produse expirate

Lidl îi "ciupește" la cântar pe clujeni. Listă lungă de nereguli descoperite de Protecția Consumatorilor: promoții înșelătoare, mizerie, produse expirate
| Foto: Colaj Ziua de Cluj / Comisariatul Regional pentru Protecția Consumatorilor Regiunea Nord Vest Cluj

Dacă îți faci cumpărăturile la Lidl, acest articol este pentru tine. Magazinele Lidl din județul Cluj au fost ținta unei ample campanii de verificare a Protecției Consumatorilor.

Comisariatul Regional pentru Protecția Consumatorilor, prin Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Cluj, a verificat cele 15 magazine Lidl din județul Cluj.

Iată cele mai importante abateri constatate de echipele de control:

  1. Comercializarea unor produse alimentare cu diferențe de gramaj față de cel menționat pe ambalaj
  2. Nerespectarea regimului promoțiilor (comercializarea la bucată a unor produse care erau destinate vânzării multi-pack, având menționată și reducerea corespunzătoare pe pachet; lipsa produsului de referință la raft pentru a rezulta avantajul specific al prețului pachetului promoțional; lipsa mențiunilor referitoare la data de debut a campaniei de reduceri)
  3. Utilizarea, în zona Gastro, a pâinii neambalate păstrată în lăzi din plastic, neigienizate
  4. Folosirea unor camere de frig cu depuneri masive de gheață
  5. Comercializarea unor produse alimentare cu ambalaj depreciat sau cu acumulare de lichid în amabalaj
  6. Comercializarea unor fructe si legume cu modificari organoleptice sau de o calitate inferioară, la raft fiind menționată calitatea I
  7. Condiții de depozitare și igienă necorespunzătoare, cu reziduri și rugină, surplus de gheață, reziduuri pe paviment, agreagate de refrigerare neigienizate, depozitarea produselor în spațiul destinat în temperatura neconforma
  8. Comercializarea unor produse fără a avea menționat pe eticheta de la raft prețul pe unitatea de măsură
  9. Lipsa mențiunilor referitoare la ingredientele produselor și la valoarea nutrițională a acestora, pe etichetele produselor din zona de panificație
  10. Folosirea, în zona de panificație, a unor tăvi cu grad avansat de arsură, a unor stative pentru tăvi și a unor rafturi metalice cu grăsime arsă și mizerie
  11. Utilizarea, în magazin a unor coșuri de cumpărături neigienizate corespunzător
  12. Folosirea unor spatii de refrigerare si de congelare neigienizate, cu praf, resturi alimentare, impurități,  cu ventilatoarele de la agregatele de răcire cu depuneri masive de praf, impurități, rugină, gheață
  13. Comercializarea unor jucării fără a avea menționate pe etichetă avertismentele legate de utilizare
  14. Comercializarea unor produse alimentare cu data limită de consum depășită
  15. Comercializarea unor produse cu traducere incompletă a elementelor de identificare sau fără a avea menționată compoziția fibroasă, pe etichete
  16. Prezentarea la vânzare a unor produse de panificație ca având în compoziție ingrediente superioare (ciocolată) în raport cu cele reale (cacao și uleiul vegetale).

Potrivit unui comunicat de presă al Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), în urma neregulilor constatate, comisarii au aplicat următoarele sancțiuni:

  • 15 Procese verbale de constatare a contrevenției prin care au fost aplicate 44 amenzi contravenționale în valoare de 321.000 lei și 8 avertismente
  • oprirea definitivă de la comercializare a produselor neconforme, în valoare de peste 6.000 lei
  • oprirea temporară de la comercializare a produselor neconforme, în valoare de peste 20.000 lei
  • oprirea temporara a prestării serviciilor până la remedierea deficiențelor pentru 3 puncte de lucru
  • propunerea emiterii deciziei de încetare a practicii comerciale incorecte pentru 3 unități.
"Ciupitul la cântar" a devenit o formă de comerț. Ciudat este că niciodată nu se gândește nimeni să adauge un pic, astfel că totdeauna iese în pagubă consumatorul! Dacă știi că procesul tehnologic scade cantitatea, cum se întâmplă că nimeni nu pune puțin în plus, pentru a preveni scăderea! Lidl este corigent la cântar și nu numai! - Horia Constantinescu, președinte ANPC
Comenteaza