Foto La loc comanda. Se sparg intrările pe Podul Porțelanului

La loc comanda. Se sparg intrările pe Podul Porțelanului
Porțelanului, un pod în veșnică reabilitare | Foto: Info Trafic Cluj
La loc comanda. Se sparge intrarea pe Podul Porțelanului
La loc comanda. Se sparge intrarea pe Podul Porțelanului

Muncitorii au început să spargă asfaltul de la intrările pe Podul Porțelanului la puțin timp după ce acesta a fost “peticit”. Lucrările repetate făcute de mântuială au stârnit conducătorii auto care sunt nevoiți să îl tranziteze.

“De evitat Podul Porțelanului, au început ceva lucrări la el și e închis”, relatat un șofer, luni seara, pe grupul de socializare Info Trafic Cluj. Marți dimineață podul era circulabil, dar s-a executat doar faza de decopertare a asfaltului, fiind înlocuite marcajele vechi de lucrări, din beton, cu altele noi. Imaginile prezentate au provocat un val de reacții, conducătorii auto făcând haz de necaz. 

“Ne roagă să respectăm tradiția, bătucind groapa proaspăt astupată, cu roțile proprietate personală”, “Știu care-i baiul: când a făcut asfaltul și-a uitat un muncitor mănușa în asfalt”, “Da, da, răbdare 3-4-5 ani pentru un pod de 50 m, când alții în timpul ăla îl fac de kilometri", “Se deschide salina, acum fac gură de intrare în tunel”, “Am vorbit cu Boc mai devreme. Se face studiu de prefezabilitate pentru stația de metrou Clujana, cu peron pe dreapta, că pe stânga e vedere la reciful de corali din Someșul Sărat”.

Luna trecută, drumarii au intervenit pe podul "reabilitat", după ce acesta s-a umplut de gropi, bălți și buruieni. Astfel de gropi au apărut nu numai în zona podului, ci și pe str. A. Sahia, care duce la acesta. 

În iunie, municipalitatea a închis circulația, timp de o săptămână, pentru montarea rosturilor de dilatație, traficul rutier fiind deviat în acea perioadă pe două trasee. În iulie, consilierii locali au aprobat majorarea costurilor de modernizare, de la 5,7 la 7,1 milioane de lei, din care 6,6 milioane construcţie-montaj.

Primăria a redeschis circulației auto podul vechi în decembrie 2019, deși acesta trebuia să devină unul exclusiv pietonal. Municipalitatea preciza că va fi finalizată o expertiză tehnică privind continuarea lucrărilor în condiţiile în care un zăcământ de sare a fost descoperit la o adâncime de 14 m. Lucrările începute în aprilie 2019 au fost realizate de societatea Diferit Cluj.

Lângă podul vechi urma să se construiască unul nou, de 62 m, care să asigure circulația auto pe două benzi. Proiectarea a fost realizată de VCE Vienna Consulting Engineering. Podul a fost construit în 1940 și reabilitat în 1970, deservind aprovizionarea pentru fabrica de porțelan, astfel că lățimea părții carosabile a fost de 4 m, cu un singur fir de circulație.  

Comenteaza