Video Foto Drumul expres de la Tureni, deschis circulației de joi. Peste 1.800 de mașini vor avea INTERZIS prin Cluj-Napoca, GILĂU și BACIU

Drumul expres de la Tureni, deschis circulației de joi. Peste 1.800 de mașini vor avea INTERZIS prin Cluj-Napoca, GILĂU și BACIU
Drumul expres de la Tureni, deschis circulației de joi. Peste 1.800 de mașini vor avea INTERZIS prin Cluj-Napoca, GILĂU și BACIU
Drumul expres de la Tureni, deschis circulației de joi. Peste 1.800 de mașini vor avea INTERZIS prin Cluj-Napoca, GILĂU și BACIU
Drumul expres de la Tureni, deschis circulației de joi. Peste 1.800 de mașini vor avea INTERZIS prin Cluj-Napoca, GILĂU și BACIU
Drumul expres de la Tureni, deschis circulației de joi. Peste 1.800 de mașini vor avea INTERZIS prin Cluj-Napoca, GILĂU și BACIU
Drumul expres de la Tureni, deschis circulației de joi. Peste 1.800 de mașini vor avea INTERZIS prin Cluj-Napoca, GILĂU și BACIU
Se circulă pe Drumul expres de la Tureni! Peste 1.800 de mașini vor avea INTERZIS prin Cluj-Napoca, GILĂU și BACIU
Se circulă pe Drumul expres de la Tureni! Peste 1.800 de mașini vor avea INTERZIS prin Cluj-Napoca, GILĂU și BACIU
Se circulă pe Drumul expres de la Tureni! Peste 1.800 de mașini vor avea INTERZIS prin Cluj-Napoca, GILĂU și BACIU
Se circulă pe Drumul expres de la Tureni! Peste 1.800 de mașini vor avea INTERZIS prin Cluj-Napoca, GILĂU și BACIU

Drumul expres de la Tureni este deschis circulației publice de joi, 10 iulie 2025, începând cu ora 14.00.

La inaugurarea drumului expres au fost prezenți reprezentanți ai autorităților centrale și locale.

Directorul CNAIR, Cristian Pistol, a făcut câteva precizări referitoare la acest drum. „Am făcut o verificare a lucrărilor pe acest șantier, au fost finalizate, iar azi, începând cu ora 14.00 vom da drumul la circulație. Se rezolvă o problemă a traficului de tranzit, astfel încât cele două municipii Cluj-Napoca și Turda vor fi evitate de acest trafic de tranzit, fluiditatea circulației fiind mai bună și mai mare”, a spus Cristian Pistol. 

Referitor la întârzierile care au existat, Pistol a precizat că acestea vor fi analizate de Regionala Cluj, dar antreprenorul a fost „bine mobilizat în mare parte, existând și dificultăți întâlnite în teren”

Prezent la inaugurare, liberalul Lucian Bode a precizat, la rândul său, că acest drum expres își are rădăcinile în 2020, când s-au găsit soluții pentru traseu, și pentru finanțare. „Este un obiectiv de importanță majoră pentru această zonă și pentru regiunea de nord-vest și municipiul Cluj-Napoca, pentru mobilitatea oamenilor și a mărfurilor. (...)Autostrada Transilvania rămâne coloana vertebrală pe care se dezvoltă Ardealul și infrastructura din Ardeal.

M-aș bucura ca la sfârșitul acestui an constructorul să reușească să dea în trafic încă 30 de kilometri între Nădășelu și Poarta Sălajului, iar anul viitor să fie anul autostrăzii Transilvania”, a declarat Lucian Bode.

„Este un moment important pentru comunitatea noastră, atât pentru municipiul Cluj-Napoca, cât și pentru Turda și Baciu chiar, pentru reglementarea traficului. Săptămânii care va urma vom lua o decizie de interzicere a traficului de tranzit în municipiul Cluj-Napoca, tocmai pentru a asigura o mai bună fluidizare a treficului, și pentru a elimina o parte din poluare”, a subliniat viceprimarul municipiului Cluj-Napoca, Dan Tarcea.

„Este un obiectiv de o importanță majoră, pentru că de astăzi toți cei care merg dinspre Cluj spre București, Sibiu, Brașov, nu mai trebuie să intre prin municipiul Turda. Le mulțumesc cetățenilor din Tureni pentru că au suportat acest șantier”, cei doi ani de zile, a spus vicepreședintele Consiliului Județean Cluj, Radu Rațiu.

Prefectul Clujului, Maria Forna a declarat, la rândul său, că acest drum este de o importanță majoră pentru întreaga regiune. „Este un drum care vine să fluidizeze traficul de la nivelul municipiului Cluj-Napoca și Turda, să aducă beneficii semnificative în reducuerea timpilor de deplasare pentru cetățeni, aduce beneficii economice și de mediu”, a spus Maria Forna.

Când au început lucrările

Drumul expres aflat în vecinătatea municipiului Turda a fost în șantier din toamna anului 2023 și va funcționa ca o legătură între Autostrada Transilvania A3 și DN1, în zona localității Tureni. Noul traseu va scoate o parte din traficul greu din Turda, respectiv camioanele care tranzitează municipiul dinspre Alba și Mureș spre centura din zona Aeroportului Cluj-Napoca. Investiția depășește 562 de milioane de lei (fără TVA), cu finanțare asigurată prin Programul Transport 2021-2027.

Noua șosea, realizată de o asociere de constructori români și spanioli condusă de Dimex 2000 SRL, are două benzi de circulație pe sens (cu o lățime de 3,5 metri fiecare), acostamente de 2,25 metri și un spațiu median de 3 metri, echipat cu separatoare de sens. Totodată, proiectul include un total de șapte poduri și viaducte.

Lungimea principală a drumului expres este de cinci kilometri, iar bretelele de legătură cu DN1 și A3 totalizează zece kilometri. Pe noul drum din județul Cluj, viteza maximă de circulație este 120 km/h.

Traficul greu, interzis în Cluj-Napoca

Primăria Cluj-Napoca a pus în consultare publică proiectul de hotărâre privind interzicerea traficului greu în municipiu, odată cu deschiderea traficului rutier pe drumul expres de la Tureni (conexiune cu A3). Noua ''centură'' a Clujului va fi inaugurată joi, 10 iulie 2025, iar noile reglementări de trafic vor intra în vigoare, cel mai probabil de săptămâna viitoare. Autovehiculele grele vor avea interzis să circule și prin Gilău, Baciu și Turda. 

Etapa consultării publice are loc în perioada  7 – 10  iulie 2025. Persoanele interesate pot trimite propunerile, sugestiile sau opiniile cu privire la proiectul de act normativ la adresa de e-mail: consultarepublica@primariaclujnapoca.ro sau pot înregistra adrese scrise la Serviciul Centrul de Informare pentru Cetățeni, str. Moților, nr. 7 sau la orice primărie de cartier. După această dată, proiectul de hotărâre va fi supus aprobării Consiliului Local pentru a putea intra în vigoare.  PROIECT AICI!

Primarul Emil Boc a explicat, la ZIUA LIVE, cum va funcționa traficul greu după adoptarea proiectului HCL.

''Niciun TIR nu va mai intra prin Gilău. Toate TIR-urile și camioanele de peste 7.5 tone, de la Căpuș merg la Nădășel pe noul drum reabilitat, iar dacă merg la București urcă pe autostradă spre Turda și merg mai departe. Cele care vin de la Oradea și merg spre Bistrița sau Baia Mare, la Nădășel nu mai intră prin Cluj-Napoca, urcă pe autostradă și merg până la Tureni, continuă pe drumul expres, coboară pe DN1 câțiva km, continuă pe centura de ocolire Vâlcele Apahida, au ajuns la capătul Clujului la OMV Aapahida și merg spre Bistrița sau Baia Mare. La fel, traficul greu care vine de la Bistrița sau Baia Mare nu va mai intra deloc în Cluj-Napoca. La Răscruci, vor avea informare că trebuie să urce pe centura Vâlcele - Apahida, iar în celălalt capăt vor avea interzis să mai coboare la Gilău. Chiar dacă traseul propus e mai lung, timpul de parcurs e înjumătățit, pentru că e una să mergi pe Autostrada Transilvania și alta pe Calea Baciului", a explicat Boc. 

Așadar, conform proiectului HCL, circulația mașinilor grele va fi interzisă pe străzile Calea Baciului, Coposu, G.Bruno, pod Locomotivei, F.Chibrituri, Gării, Oașului, Muncii. 

Comenteaza