Încep investigațiile arheologice pentru Someș Expres

Încep investigațiile arheologice pentru Someș Expres

Lucrările de investigație arheologică de pe traseul viitorului drum de legătură între Autostrada Transilvania (A3) și comuna clujeană Tureni, din proiectul Someș Expres (Turda - Halmeu), au debutat în 10 februarie.

„Pe viitorul traseu al Drumului Expres A3 – Tureni și pe bretelele de legătură vor fi efectuate lucrări arheologice intruzive. Într-o primă parte va fi efectuată activitatea de deminare, urmând să se efectueze săpături directe, la adâncime de 30-100 m, pe o suprafață de 6x2 mp, cu o frecvență de o investigație la fiecare 200 m de drum.

Lucrările se vor încheia în data de 9 aprilie. Acestea vor fi supravegheate de către un expert al Muzeului de Istorie a Transilvaniei care, în funcție de situația găsită, poate muta sau modifica locația investigațiilor”, a precizat prinarul comunei, Elena Mănăilă.

Persoanele care vor să se informeze cu privire la locația exactă unde se vor efectua lucrările, pot consulta harta proiectului, publicată atât la sediul Primăriei Tureni, cât și pe site-ul instituției. Consiliul Județean a emis certificatul de urbanism necesar în vederea obținerii avizelor pentru proiectul de construire a drumului expres care va face conexiunea între A3 – zona Turda și Drumul Național 1 – zona Mărtinești - Tureni.

Investiția urmărește realizarea unei căi de comunicații rapide, care să degreveze traficul greu de pe teritoriul municipiului Turda. În acest fel, pe lângă o îmbunătățire a calității mediului ca urmare a reducerii emisiilor de noxe, proiectul urmărește să scurteze timpii de parcurs între Cluj-Napoca, atât spre Autostrada Sebeș – Turda (A10) și ulterior spre A1 (București, Nădlac), cât și înspre A3 (Turda, Câmpia Turzii, Târgu-Mureș, Brașov).

Sectorul de drum propus, între Turda și Mărtinești, va avea 5,3 km și cuprinde două benzi de circulație pe un sens. Costul estimat al investiției gestionate de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere este de 55 de milioane de euro, finanțarea fiind asigurată, în principal, din fonduri europene nerambursabile.

Viitorul tronson este parte a Drumului Expres Turda - Halmeu (Someș Expres), proiect de infrastructură prevăzut în Master Planul General de Transport al României 2014-2030 și prin intermediul căruia se va realiza conexiunea la Rețeaua Trans-Europeană de Transport. Someș Expres va avea 320 km și va interconecta cele mai importante municipii din nord-vest: Cluj-Napoca, Bistrița, Satu-Mare, Baia-Mare.

Comenteaza