Înainte să deschidă fabrică în Jucu, Bosch anunţă rezultatele financiare din 2012: a avut vânzări cât o treime din PIB-ul României

Înainte să deschidă fabrică în Jucu, Bosch anunţă rezultatele financiare din 2012: a avut vânzări cât o treime din PIB-ul României
După ce a anunţat că deschide fabrica de automotive de la Jucu (Cluj) în această vară, Bosch anunţă azi rezultatele financiare pentru anul trecut. "În anul 2013 sunt aşteptate rezultate şi mai bune", anunţă compania.

 

Grupul Bosch anticipează o creştere economică uşoară la nivel global - o creştere a propriilor vânzări cu 2-4 procente pe parcursul anului fiscal curent. „Am luat multe măsuri pentru a spori veniturile în acest an", spune preşedintele Consiliului de Administraţie Volkmar Denner. "În acelaşi timp, vom profita de toate oportunităţile pentru dezvoltare, atât în domeniile de activitate consacrate, cât şi prin abordarea unor noi sectoare de activitate". Compania prevede încă riscuri economice considerabile, ca urmare a nivelului mare al datoriilor suverane din SUA şi Europa. Pentru economia din Europa, Bosch anticipează sfârşitul recesiunii, dar prevede în acest an o stagnare a dezvoltării economice. În aceste condiţii, creşterea vânzărilor Grupului Bosch a fost modestă în primul trimestru al anului 2013.

În acest an Bosch va continua măsurile introduse anul trecut pentru îmbunătăţirea rezultatelor - managementul zonelor de creştere şi limitarea costurilor fixe, a cheltuielilor de capital şi a achiziţiilor companiei. Bosch estimează o creştere a vânzărilor datorată produselor inovatoare şi avantajoase, modelelor de afaceri bazate pe platformele online şi consolidării prezenţei sale pe plan internaţional.


În anul fiscal 2012, vânzările înregistrate de Bosch au crescut cu 1,9 procente, la 52,5 miliarde de euro. Spre comparaţie, produsul intern brut al României în 2012 a fost de 136,6 miliarde euro. Amintim, Bosch organizează mâine la Casa de Cultură a Studenţilor din Cluj o bursă a locurilor de muncă pentru viitoarea sa fabrică din Jucu.

După ajustarea ce a luat în calcul efectele cursului de schimb, cifra vânzărilor rezultată a fost cu 0,8 procente mai mică decât în 2011. Din punct de vedere al profitului înainte de taxe şi impozite, Bosch a declarat o marjă operaţională de 2,5 procente. Profitul brut înregistrat a fost de 2,8 miliarde de euro (5,3 procente din vânzări), Bosch realizând un profit contabil de 1,1 miliarde de euro din vânzarea unei investiţii financiare. Rezultatul a fost afectat în cea mai mare măsură de pierderile substanţiale înregistrate de divizia de Energie solară, de investiţiile directe considerabile efectuate în proiectele de dezvoltare şi de creşterea slabă a vânzărilor. În plus, impactul măsurilor de reducere a costurilor a fost întârziat.


În 2012, Bosch a armonizat creşterea numărului de angajaţi cu evoluţia vânzărilor. Pe plan mondial, numărul de angajaţi a înregistrat doar o uşoară creştere în cursul anului, de 3.400, ajungând la 305.900. Un număr de aproximativ 1.500 de persoane au fost angajate în domeniile de activitate existente. Restul de 1.900 de angajaţi în plus au provenit din fuziuni. Creşterea cea mai mare a fost înregistrată în regiunea Asia Pacific. Numărul de angajaţi a scăzut uşor în Europa şi a rămas neschimbat în Germania. Acelaşi lucru este valabil şi pentru continentul american. Bosch anticipează că în 2013 va avea cerinţe de personal mai mari, în special în regiunea de creştere Asia Pacific. În Germania, numărul de ucenici noi va fi de aproximativ 1.500, la fel ca în anul precedent, anunţă compania.

În 2012, divizia Tehnologie auto, cel mai mare sector de activitate, şi-a sporit vânzările cu 2,1 procente, atingând cifra de 31,1 miliarde de euro. Atât profitul înainte de taxe şi impozite, cât şi marja operaţională au scăzut faţă de anul precedent, la 1,4 miliarde de euro, respectiv la 4,5 procente. Acest lucru a fost cauzat, în cea mai mare parte, de investiţiile directe considerabile în electromobilitate, de creşterea preţurilor materiilor prime şi de cedarea afacerii cu sisteme de frânare.

Bosch prevede un "potenţial imens" de piaţă şi vânzări pentru sistemele de siguranţă şi de asistare a şoferului, după cum arată compania. Peste 5.000 de ingineri lucrează la îmbunătăţirea acestora. Cifra actuală a vânzărilor unor astfel de sisteme este de aproximativ cinci miliarde de euro.

În anii următori, se estimează că cifra vânzărilor va creşte cu până la zece procente anual.

Vânzările din domeniul tehnologiei industriale au stagnat în 2012 la cifra de opt miliarde de euro. Încetinirea economică a afectat în special divizia Drive and Control Technology. Creşterea mare din America de Nord nu a putut compensa evoluţia negativă din China şi stagnarea din Europa. Divizia Tehnologie de ambalare a înregistrat o evoluţie pozitivă. Pentru produsele şi serviciile din domeniul tehnologiei de ambalare s-a înregistrat o creştere din partea industriei farmaceutice şi cea a produselor alimentare, care sunt mai puţin supuse fluctuaţiilor ciclice.

Evoluţia negativă a pieţei, un nou declin al preţurilor cu aproximativ 40 de procente şi deprecierile au cauzat pierderi de un miliard de euro ale diviziei de Energie solară. La sfârşitul lunii martie, Bosch şi-a anunţat decizia de a întrerupe activitatea în domeniul sistemelor fotovoltaice cristaline din cauza unor perspective nesigure. Ca urmare a acestei pierderi, divizia Tehnologie industrială a încheiat anul cu o cifră negativă a profitului înainte de taxe şi impozite, de -713 milioane de euro. În timp ce diviziile Drive and Control Technology şi Packaging Technology au raportat rezultate pozitive, acest lucru nu a putut compensa scăderea cauzată de divizia de Energie solară.

 

În 2012, în domeniul bunurilor de larg consum şi echipamentelor pentru construcţii s-au înregistrat vânzări de 13,4 miliarde de euro, reprezentând o creştere de 2,5 procente. Din cauza unei scăderi bruşte înregistrate pe pieţe europene importante, care în unele cazuri a fost foarte pronunţată, nivelul profitului înainte de taxe şi impozite a scăzut la 620 de milioane de euro, comparativ cu cea înregistrată anul precedent, de 730 de milioane de euro. Divizia Scule electrice a reuşit să atragă clienţii prin oferta de scule electrice inovatoare, în special în Europa de Est, Asia şi America de Nord. Divizia Termotehnică a avut o evoluţie foarte încurajatoare în Rusia. În schimb, pieţe importante din Europa de Sud au evoluat sub aşteptări. Acest lucru a afectat, de asemenea, divizia Sisteme de securitate şi siguranţă. Totuşi, această divizie a reuşit să înregistreze o creştere puternică în Asia, America de Sud, Turcia şi Rusia.

 

Internaţionalizare continuă - evoluţiile diferă de la regiune la regiune


În anul de referinţă, Bosch şi-a extins încă o dată prezenţa globală. În 2012 au fost înfiinţate noi companii regionale în Bangladesh, Cambodgia, Laos şi Myanmar. Alte companii regionale urmează să fie înfiinţate în Orientul Mijlociu şi în Africa până în anul 2014. În 2012, compania a înregistrat în aceste regiuni o cifră a vânzărilor de aproximativ 600 de milioane de euro. Până în anul 2015 se estimează că această cifră va ajunge la un miliard de euro.

În Europa, vânzările înregistrate de Bosch au scăzut uşor. Scăderea a fost de 1,9 procente, vânzările ajungând la 29,8 miliarde de euro. Acest lucru a fost cauzat în principal de lipsa creşterii economice, precum şi de recesiunea cu care s-au confruntat mai multe ţări din sudul Europei. În Germania, de asemenea, creşterea vânzărilor a fost mică, de 0,9 procente. În 2012, Bosch a investit aproximativ două miliarde de euro în Europa, din care 1,1 miliarde de euro în Germania. Bosch intenţionează să profite şi mai mult de oportunităţile de creştere din Rusia. Acesta este motivul pentru care până în 2015 compania îşi va spori capacitatea de producţie în această ţară. Divizia Termotehnică construieşte o uzină nouă, în locaţia existentă de la Engels, pentru fabricarea cazanelor industriale şi a centralelor termice murale. La Samara se construieşte în prezent o a doua unitate pentru tehnologie auto. În Germania, Bosch va finaliza construcţia noului centru de cercetare şi inginerie avansată până în anul 2015. La Renningen, lângă Stuttgart, compania investeşte peste 300 de milioane de euro în noul său campus de cercetare.

Pe continentul american, evoluţia vânzărilor a înregistrat variaţii considerabile în 2012. Datorită unei creşteri puternice a producţiei auto, cifra vânzărilor a crescut foarte mult în America de Nord. În această regiune, Bosch a înregistrat o creştere a vânzărilor de 17 procente, ajungând la vânzări de 8,2 miliarde de euro, spre deosebire de pieţele din America de Sud, unde vânzările au scăzut cu 15 procente, ajungând la 1,9 miliarde de euro. În anii următori, compania anticipează oportunităţi de creştere, atât în America de Nord, cât şi în America de Sud. În acest sens, Bosch a făcut din nou investiţii considerabile pe continentul american în 2012. Cheltuielile de capital au crescut cu nouă procente, la 380 de milioane de euro. De exemplu, pentru a produce componente hidraulice mobile pentru piaţa americană, în viitor divizia Drive and Control Technology îşi va extinde în mod semnificativ punctul de lucru din Fountain Inn, în Carolina de Sud. Alt obiectiv important al activităţii de investiţii din America de Nord a fost extinderea centrelor de producţie a tehnologiilor de injecţie pentru autovehiculele comerciale şi de injecţie directă de benzină pentru autoturisme.

În regiunea Asia Pacific, Bosch a înregistrat o creştere a vânzărilor cu 5,6 procente, acestea ajungând la aproximativ 12,6 miliarde de euro. Economia Chinei şi a Indiei, şi implicit vânzările, au înregistrat o evoluţie mai puţin dinamică în 2012 decât în anii anteriori. Cu toate acestea, compania a atins rate de creştere de două cifre în Asia de Sud-Est. Pentru a-şi atinge obiectivul pe termen lung de a obţine 30% din vânzări în Asia Pacific, compania a investit aproximativ 780 de milioane de euro anul trecut în această regiune, la fel ca anul precedent. În China sunt în curs de construcţie două centre de producţie în domeniul tehnologiei auto, unul aflându-se în oraşul Chengdu, din vestul Chinei. În cadrul acestui centru, divizia Sisteme de control al şasiului va începe în vara aceasta producţia de sisteme de control al frânării. La centrul de producţie de la Wujin, deschis în 2012, divizia Drive and Control Technology construieşte un centru suplimentar de cercetare şi dezvoltare.

Începând cu 1 ianuarie 2013, Grupul Bosch a fost structurat pe patru sectoare de activitate. Domeniul energetic şi al echipamentelor pentru construcţii este reprezentat de diviziile Sisteme de securitate, Termotehnică şi Energie solară, precum şi sucursalele Bosch Energy şi Building Solutions GmbH. Bosch consideră că modernizarea sistemelor de alimentare electrică a clădirilor, a gestionării energiei şi a izolărilor constituie un potenţial imens pentru eficienţa energetică, precum şi pentru vânzări. Clădirile asigură aproximativ 40% din cererea globală de energie. „Prin intermediul interconectării inteligente şi al controlului consumului de energie electrică şi termică costurile pentru clădirile comerciale pot fi reduse cu până la 20 de procente", a declarat Dr. Stefan Hartung, membru al consiliului de administraţie Bosch responsabil pentru noul sector de activitate.

Bosch a investit în 2012 aproximativ 4,8 miliarde de euro în domeniul cercetării şi dezvoltării. Din această sumă, 45 de procente au fost alocate pentru produse ecologice şi aproape 20 de procente pentru produse de siguranţă şi pentru sănătate. La nivel mondial, numărul de angajaţi din domeniul cercetării şi dezvoltării a crescut la 42.800. Doar în regiunea Asia Pacific, în acest sector lucrează în prezent un număr de 13.800 de angajaţi.

În 2012, cheltuielile de capital ale companiei Bosch au atins suma de aproximativ 3,2 miliarde de euro. Prin urmare, Grupul Bosch a cheltuit anul trecut, în total, aproape opt miliarde de euro pentru viitorul companiei. În domeniul achiziţiilor şi investiţiilor, Bosch a cheltuit aproximativ 1,5 miliarde de euro în 2012, cu 1,1 miliarde de euro mai mult decât în anul precedent. Majoritatea activităţilor de achiziţii au fost efectuate pentru diviziile Automotive Aftermarket şi Tehnologie de ambalare.

Etichete
Comenteaza