Video Cifrele nu mint! Ignorat de Ministerul Turismului, Clujul este magnet pentru turişti

Cifrele nu mint! Ignorat de Ministerul Turismului, Clujul este magnet pentru turişti

Cu toate că a fost exclus din clipul de prezentare a României pentru promovarea turismului cultural și de city break, realizat de Ministerul Turismului, Clujul se numără printre cele mai vizitate judeţe din ţară. 

Locul patru naţional 

În 2018, numărul turiştilor care au vizitat Clujul a fost de 652.700, judeţul situându-se astfel pe locul 4 naţional, după municipiul Bucureşti (2,080 milioane) şi judeţele Braşov (1,363 milioane) şi Constanţa (1,312 milioane), conform datelor Institulului Naţional de Statistică (INS). 

Peste 21% sunt turişti străini

Amintim că, raportul oferit de Direcţia Judeţeană de Statistică (DSJ) Cluj arată că, în perioada 1 ianuarie  – 30 noiembrie 2018, au fost cazaţi 612.056 turişti, din care 133.909 turişti străini (reprezentând 21,9% din totalul turiştilor). Comparativ cu aceeaşi perioadă din 2017, numărul turiştilor străini a crescut cu 4,6%. Cei mai mulţi turişti străini provin din: Ungaria (20284), Germania (16859), Italia (14153), Regatul Unit (9043), Franţa (8270), SUA (7696).

Cum scuză Ministerul Turismului lipsa Clujului din clipul pentru promovarea României

Ministerul Turismului a exclus Clujul-Napoca din clipul de prezentare a României pentru promovarea turismului cultural și de city break. Luaţi la rost, realizatorii clipului vin cu argumente seci şi promisiuni pentru un viitor clip mai cuprinzător. 

În video sunt prezentate doar orașele Alba Iulia, Sibiu, Târgu Jiu, Constanța, Iași, Timișoara și București. „Clipul va contribui la creșterea notorietății României ca destinație turistică competitivă în privința turismului cultural. Acesta va fi prezentat în cadrul evenimentelor internaționale, precum și prin intermediul unor campanii publicitare și de marketing care vor duce la conturarea României ca destinație pentru pasionații de turism cultural și pentru turiștii care preferă experiențele de tip city-break”, declara Bogdan Trif, ministrul Turismului, la lansarea clipului. 

Într-un răspuns pentru MEDIAFAX, Ministerul Turismului susţine că acest clip de promovare include „oraşe cu importante simboluri pentru români, oraşe care întăresc ideea de comuniune într-un context evident de diversitate şi multiculturalitate, precum Constanţa sau Sibiu”. Clipul de promovare a costat 151.130 de lei (TVA inclus), fiind realizat cu fonduri alocate în cadrul unui proiect realizat în marja Centenarului.

În ceea ce priveşte criteriile pentru selecţia fiecărui oraş în parte, Ministerul Transporturilor transmite că municipiul Alba Iulia a fost ales pentru faptul că este „oraş al Marii Uniri”, iar Sibiul pentru că a deţinut tilul de Capitală Culturală Europeană în 2007 şi este Regiune Gastronomică Europeană în 2019, fiind, de asemenea, reprezentativ pentru regiunea Transilvania. „Târgu Jiu a reprezentat Oltenia şi datorită sculpturilor lui Constantin Brâncuşi, un simbol al României şi un punct de atracţie pentru amatorii de turism cultural! Constanţa este reprezentativ pentru zona Dobrogei. Emblematic pentru oraşul Constanţa este Cazinoul din centrul istoric şi, de asemenea, au fost evidenţiate şi vestigiile arheologice. Oraşul Iaşi a reprezentat Moldova graţie rolului său important în înfăptuirea Unirii şi datorită obiectivelor sale care îl recomandă ca destinaţie de city-break. Vestul ţării a fost reprezentat de Timişoara şi din perspectiva faptului că va fi Capitala Culturală Europeană în 2021, aspect promovat de ministerul Turismului. Capitala României este oraşul care atrage cei mai mulţi turişti din străinătate, an de an, de aceea nu putea lipsi din clipul de promovare”, se arată în răspunsul Ministerului Turismului.

Ministerul Turismului precizează că va realiza, în cursul anului 2019, încă un film de promovare „în care sunt prezentate noi destinaţii de city-break şi care va pune în valoare potenţialul turistic al destinaţiei România”.

Amintim că

  • Clujul, oraşul din România cu cea mai bună calitate a vieţii şi în 2019. Capitala, surclasată de alte două oraşe
  • Banca Mondială: Peste 15% dintre români s-ar muta la Cluj-Napoca, atraşi de calitatea vieţii
    Peste jumătate de milion de turişti, în Cluj, în 2018
  • Cu evenimente precum festivalul de film TIFF sau Untold şi Electric Castle ce atrag zeci de mii de participanţi la fiecare ediţie, dar şi obiective inedite precum Salina Turda, Clujul a devenit tot mai prezent pe harta mondială, fiind o atracţie pentru turişti din toate colţurile lumii.
  • Creşterea turismului în Cluj a fost susţinută şi de dezvoltarea aeroportului din oraş, de unde în prezent se operează zboruri către 38 de destinaţii din 19 ţări din Europa şi Orientul Mijlociu.
Comenteaza