Fostul ministru al transporturilor: "În loc să termine metroul din București, se apucă de cel din Cluj"

Fostul ministru al transporturilor: "În loc să termine metroul din București, se apucă de cel din Cluj"

Răzvan Cuc, fost ministru al transporturilor, susține că metroul din Cluj-Napoca nu are ce să caute în Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), unde e nevoie de proiecte mature, cu studiile de fezabilitate încheiate.

"PNRR este o iluzie în mâna unor șmecheri care se pregătesc să „palmeze” banii pentru redresarea României! Iar pe ce nu pot pune ei mâna – să se aleagă praful! Au ținut departe de ochii lumii atât planul, cât și anexele sale. Au orientat fiecare proiect către buzunarele larg deschise ale celor care îi susțin. După ce că l-au făcut cu "dedicații", l-au făcut și prost!

Orice proiect de infrastructură are trei etape mari: studiile de fezabilitate, proiectarea și execuția. În PNRR ar fi trebuit prevăzute proiecte mature, adică proiecte cu studiile de fezabilitate încheiate. În loc să termine linia de metrou de la stația 1 Mai la Otopeni, au inclus în PNRR construcția metroului de la Cluj-Napoca.

Licitația pentru linia și cele șase stații de metrou care să ducă la aeroportul Otopeni s-a desfășurat în 2019. S-au înscris mai multe companii pentru acest obiectiv de infrastructură. Nici până azi Ministerul Transporturilor nu a fost capabil să anunțe câștigătorul și să atribuie contractul! O rușine!

Când s-a făcut Master Planul pentru transporturi, acesta a fost dezbătut în toate comisiile Parlamentului. Toată puterea și opoziția au contribuit la realizarea acestuia. Acum, guvernul a lucrat în secret, a făcut doar ceea ce a crezut de cuviință și veți vedea cum ratăm obiectivele din PNRR unul după altul".

310 milioane de euro ar urma să revină Clujului, prin PNRR, pentru realizarea a nouă stații de metrou până la finalul lui 2026. Conform documentelor publicate de Guvernul României, banii solicitați Comisiei Europene vor fi investiți în realizarea a 7,5 km de metrou.

Recent, municipalitatea clujeană a aratat ca metroul va avea în total 19 stații, investiția integrală fiind de 1,5 miliarde de lei. Traseul final va avea o lungime de 20,1 km. Depoul a fost prevăzut la limita vestică a comunei Florești, fiind dimensionat pentru asigurarea mentenanței și parcării pentru 28 de trenuri.

Comenteaza