Directorul CFR SA: “Vom elimina restricțiile de viteză din Regionala Cluj”

Directorul CFR SA: “Vom elimina restricțiile de viteză din Regionala Cluj”

Marius Chiper, director interimar al companiei de stat CFR Infrastructură, anunță că intervențiile din Regionala Cluj vor îmbunătăți condițiile de rulare a trenurilor prin eliminarea restricțiilor de viteză.

“Noi suntem focalizaţi pe mai multe obiective de reţea pentru eliminarea restricţiilor. Unul dintre obiective este eliminarea restricţiilor de pe magistralele de cale ferată. Este un proces început de colegii mei şi îl vom continua, pentru că este un demers pozitiv. Am început anul cu 442 de restricţii şi am reuşit să eliminăm până acum 354 de restricţii.

Vom ajunge la finalul anului la 200-220 de restricţii. De ce? Pentru că apar alte restricţii. Obiectivul nostru a fost acela de a reduce la jumătate numărul de restricţii de la începutul anului. Programul va continua şi anul următor vom reduce numărul restricţiilor, dar cu siguranţă nu vor dispărea toate”.

S-au făcut multe lucrări de intervenţie şi reparaţie în zona Regionalei Cluj, Cluj-Dej, Cluj - Baia Mare, Cluj - Satu Mare, pe Magistrala 400. Tot pe 400, în zona Braşov - Miercurea Ciuc – Deda - Sărăţel. Deci se vor îmbunătăţi condiţiile prin eliminarea acestor restricţii, dar încă o dată atrag atenţia că vor apărea altele pe care, printr-un proces controlat, trebuie să le eliminăm”, spune Chiper.

CFR SA va demara proiectul de modernizare a Coridorului IV Sud, în care intră Curtici - Arad - Timişoara - Caransebeş - Craiova şi se închide la Calafat.

“Noul mers al trenurilor probabil va aduce o ajustare a timpilor de mers. Asta ne propunem: să condensăm cât putem timpii de mers prin eliminarea acestor restricţii şi să avem o exploatare cât mai eficientă. Acum, regula este asta: fiecare operator feroviar îşi face programul de trase pe care le va solicita în funcţie de capacitatea lui de operare.

Noi suntem obligaţi să răspundem la cererea de trase pe care o fac operatorii. Din punct de vedere al managerului de infrastructură, intenţionăm să optimizăm aceste trasee şi să ducem trenurile cât mai repede de la punctul A la punctul B, fără probleme, în măsura în care se poate”.

Comenteaza