Video Foto Dezastru pe Autostrada 10. “Meșterul Manolis” demolează ce s-a construit

Dezastru pe Autostrada 10. “Meșterul Manolis” demolează ce s-a construit
Organizația de monitorizare a prezentat lucrările efectuate de antreprenorul grec | Foto: API
Dezastru pe Autostrada 10. “Meșterul Manolis” demolează ce s-a construit
Dezastru pe Autostrada 10. “Meșterul Manolis” demolează ce s-a construit
Dezastru pe Autostrada 10. “Meșterul Manolis” demolează ce s-a construit
Dezastru pe Autostrada 10. “Meșterul Manolis” demolează ce s-a construit
Dezastru pe Autostrada 10. “Meșterul Manolis” demolează ce s-a construit
Dezastru pe Autostrada 10. “Meșterul Manolis” demolează ce s-a construit
Dezastru pe Autostrada 10. “Meșterul Manolis” demolează ce s-a construit
Dezastru pe Autostrada 10. “Meșterul Manolis” demolează ce s-a construit
Dezastru pe Autostrada 10. “Meșterul Manolis” demolează ce s-a construit

Asociația Pro Infrastructură (API), organizație care monitorizează marile lucrări de profil din România, a sesizat modul necorespunzător în care se execută lucrările pe lotul 2 al Autostrăzii Sebeș - Turda (A10).

“Pe Sebeș - Turda, lotul 2, meșterul Manolis demolează lucrări executate în ultimii ani ce nu au fost protejate la timp. Haosul generalizat de pe șantier, mobilizarea necorespunzătoare  și managementul dezastruos al grecilor de la Aktor a transformat acest tronson de autostradă într-o veritabilă rușine națională.

În lipsa asfaltului și a sistemului de scurgere a apelor care să protejeze terasamentele, balastul stabilizat sau taluzuri, constructorul este nevoit să refacă din nou și din nou autostrada, asemenea eroului Sisif din mitologia greacă.

Deși contractul este semnat din 2014 cu termen de finalizare în 2016, în ritmul actual de muncă este greu de crezut că tronsonul de autostradă se va finaliza în 2021.

Ne exprimăm speranța că Aktor nu va mai obține contracte de infrastructură de transport în România, fiind evident că nu deține capacitatea organizatorică și umană să ducă la bun sfârșit proiecte de o asemenea anvergură”, conform API.

A10 va avea 70 km şi va traversa parţial judeţele Alba şi Cluj, fiind împărţită în patru loturi. Primul lot se întinde pe 17 km, de la intrarea pe autostradă în Sebeş, până la Pârâul Iovului, după Alba Iulia, iar lotul doi are 24 km şi se întinde de la Pârâul Iovului până la intrarea în Aiud.

Loturile 3 şi 4 au fost deschise circulaţiei în 2018, iar 1 și 2 au început în 2014 și trebuiau finalizate în 2019. Când se va face joncțiunea cu A1, clujenii vor putea circula pe șosele de mare viteză până la Sibiu și Deva.

Comenteaza