Video Cum se fac forajele pentru metroul de Cluj

Cum se fac forajele pentru metroul de Cluj

Operatorul Geostud București a prezentat modul în care realizează forajele din campania geotehnică în vederea viitoarei linii de metrou la Cluj-Napoca.

Acesta a înfățișat imagini video din timpul campaniei geotehnice pe care desfășoară pe amplasamentul viitoarei linii de metrou și de tren aferente proiectului metropolitan Gilău – Florești – Cluj-Napoca. Geostud, Primăria Cluj-Napoca și deținătorii de rețele au stabilit în toamna anului trecut amplasamentele pentru cele 42 de foraje aferente proiectului de metrou.

Ele acoperă trei variante posibile de traseu. În baza analizelor de laborator, care vor determina caracteristicile fizico-mecanice ale straturilor de pământ interceptate, se va alege varianta optimă de traseu.

În luarea acestei decizii se vor avea în vedere și aspectele geologice, geotehnice, de mediu, de trafic, arheologice, constructive, dar și de cost. În prima fază s-au întocmit documentațiile necesare accesului forezelor pe amplasamentele stabilite.

"Metroul este finanțabil din fonduri europene, atât cel de la București, cât și cel de la Cluj. Evident că, dacă s-au redus banii alocați României din Planul Național de Redresare și Reziliență, au fost nevoiți și guvernanții să reducă de la un miliard de euro, cât avem noi nevoie, la o sumă de minim 300 de milioane de euro, la care se vor adăuga bani din programul național de transport, din fonduri europene.

Vom avea bani din ambele surse, pentru a se face un tronson de metrou, cu stații care să aibă coerență, urmând ca pe viitor, din exercițiile financiare europene să se asigure finanțarea. Se va face un tronson important, care va fi stabilit de specialiști, care să se poată face din cele 300 de milioane de euro din PNRR, plus ce ne va fi alocat din fonduri europene, iar din acea sumă se va scoate la licitație cât se poate face. Metroul merge mai departe, la fel trenul metropolitan”, a declarat primarul Emil Boc.

Magistrala de metrou va avea 14 km, va costa 1 miliard de euro, după calculele autorităților locale, timpul de execuție fiind estimat la 11 ani. Metroul urmează să vină din centrul comunei Florești și ajunge până în centrul municipiului Cluj-Napoca. În etapa a doua e prevăzută extensia spre Gilău, astfel încât metroul să asigure o alternativă importantă la transportul rutier. 

Comenteaza