Blue Air vrea să se vândă nemților

Blue Air vrea să se vândă nemților

Grupul german Zeitfracht, cu activitate în domenii precum aviaţie, logistică, maritim şi imobiliare, ar putea intra în acţionariatul companiei de transport Blue Air Aviation, controlată de antreprenori locali.

Recent, Blue Air Aviation a trecut printr-o serie de schimbări în acţionariat, astfel că doi dintre cei patru antreprenori care au relansat brandul Blue Air după achiziţia businessului de la omul de afaceri Nelu Iordache au ieşit din acţionariatul transportatorului. 

În toamna anului trecut, Blue Air a cumpărat compania aeriană națională a Republicii Moldova, Air Moldova, cu 2,5 milioane euro, preluând totodată datorii de 61,2 milioane euro, conform Profit.

Compania Zeitfracht, afacere de familie fondată la Berlin, a achiziţionat în 2017 WDL-Aviation, care își închi­riază avioanele pentru zboruri ale unor operatori precum Lufthansa, British Airways sau Air France. Încă de anul trecut Blue Air şi Zeitfracht au început un parteneriat în zona de transport aerian de mărfuri. 

Conform unui purtător de cuvânt al Zeitfracht citat de publicația Die Welt, documentele privind tranzacţia prin care compania germană intră în acţionariatul Blue Air Aviation au ajuns pe masa Bundeskartellamt, autoritatea din domeniul concurenţei din Germania.

Compania națională de stat TAROM operează de anul trecut zborurile interne pe ruta Cluj-Napoca – Iași după ce Blue Air a renunțat la traseul Timișoara – Iași via Cluj. Operatorul privat a motivat decizia ca urmare a unor fricțiuni de la Aeroportul Timișoara și din cauza faptului că operatorii din România nu sunt doriți pe aeroporturi. Principalii competitori ai Blue Air în România sunt Wizz Air și TAROM. 

 

Comenteaza