Autostrada Cluj – Mureș, aproape de reziliere. "Maximum 35 km de autostrăzi în acest an"

Autostrada Cluj – Mureș, aproape de reziliere. "Maximum 35 km de autostrăzi în acest an"
Lucrările de la Nodul Alba Iulia Nord | Foto: API

Tronsonul dintre localitățile Câmpia Turzii și Chețani al Autostrăzii Transilvania (A3) se îndreaptă mai degrabă spre reziliere, decât spre finalizare, anticipează specialiștii în infrastructură.

"Ca în fiecare an, lumea ne întreabă câți kilometri de autostradă vom inaugura, iar 2021 nu face excepție. Nu prea mulți. Șanse reale de a fi deschise traficului le au loturile Alba Iulia - Aiud (24 km din A10, posibil în august, dar probabil abia în toamnă), cioturile rămase de 2,2 km de la Alba Iulia Nord și de 4 km la sud de Aiud (tot A10) și Ungheni - Târgu Mureș (4,5 km, parte din A3). Atât. 35 km de autostradă. 

Teoretic, într-un scenariu foarte optimist cu autorități care se autodepășesc și un constructor la fel de motivat ca pe A7 la Bacău, la finalul lui 2021 am putea circula pe Drumul Expres DX12 Piatra Olt-Valea Mare, adică pe 21 km de drum expres care funcționează ca o centură a Slatinei. Total? 52 km de drumuri de "mare viteză" și de mare siguranță", conform Asociației Pro Infrastructură (API).

"A1 Sibiu-Boița? Gata prin 2023. A0, noua centură a Capitalei? Doar se vor începe lucrările pe (aproape) toți cei 48 de km din sud și pe minilotul 4 din nord (4,5 km). Primele inaugurări posibile în 2022 în varianta optimistă, cel mai probabil 2023. A3 Chețani - Câmpia Turzii este mai aproape de reziliere decât de deschidere în 2021 (practic imposibilă în acest an, indiferent de deznodământ).

Dacă la inaugurări nu vom sta grozav, 2021 promite să ne aducă șantiere majore noi. Pe lângă A0 (52 km), vom vedea startul lucrărilor pe A3 Biharia - Chiribiș (28 km), Suplacu - Nușfalău (13 km) și pe unele porțiuni unde va fi front de lucru pe Nădășelu - Poarta Sălajului (42 km). De asemenea, anul acesta vom vedea primele utilaje pe A1 Pitești - Curtea de Argeș (30 km)", spun reprezentanții API. 

Proiectul Autostrăzii Transilvania (Braşov – Borş), parte din A3, a început în 2004, în baza unui contract – estimat încheiat cu compania americană Bechtel, ce trebuia executat până în 2012. Acesta a fost reziliat în 2013. A3 a fost împărțită inițial de autoritățile române în două proiecte independente, București – Brașov și Brașov – Cluj – Borș, lungimea sa totală fiind de 584 km.

Comenteaza