Contraatac din centru la mallurile Clujului

Contraatac din centru la mallurile Clujului
Retailerul Bossini a preluat un spaţiu în centrul comercial Sora. Este primul dintre brandurile care ar trebui să revitalizeze complexul pustiit după deschiderea mallurilor.

Sora Shopping Center (SSC) trece printr-o reorganizare a activităţii, iar noul plan include atragerea de branduri cunoscute, susţine conducerea. Anul trecut, complexul Central, şi-a adus ca ancoră generatoare de trafic un supermarket Billa. Ambele complexe din centru au fost afectate de criza economică şi de concurenţa mallurilor, deschise în 2007.

Bossini a preluat un spaţiu pe două niveluri, de 150 mp, au anunţat reprezentanţii brandului. „SSC a trecut printr-o perioadă dificilă în care activitatea comercială a scăzut dramatic din cauza crizei economice, însă ne dorim să reanimăm comerţul din zonă centrală şi să repoziţionăm Sora, aşa cum a fost odinioară, ca un etalon al comerţului central. Pentru aceasta, Sora a trecut printr-o reorganizare, iar noul plan include atragerea brandurile de renume către centrul oraşului", a declarat Gheorghe Irimieş, director general al SSC. Primul dintre acestea este Bossini, dar reprezentanţii complexului nu au anunţat deocamdată alte nume care fac parte din noua strategie.

Magazinul a fost deschis în 1938, fiind la început alimentar, iar apoi transformat în centru comercial. Acesta a ajuns în 2008 la 77 magazine, cafenea, fast food, pizzerie, restaurant, cazinou şi supermarket. „Odată cu deschiderea celor două malluri şi cu venirea crizei, activitatea comercială a centrului şi economia centrală au scăzut considerabil, multe dintre brandurile de îmbăcăminte şi încălţăminte închizându-se sau reorientându-se către alte zone ale oraşului. Astfel, cel mai vechi centru comercial al Clujului, odinioară şi cel mai în vogă frecventat de clujeni, a devenit în scurt timp un loc pustiu. De altfel, această reorientare a comerţului din zona centrală a afectat grav economia zonei centrale, ducând la închiderea a numeroase magazine sau la apariţia outlet-urilor sau a magazinelor de tip second-hand care împânzesc centrul Clujului", au explicat reprezentanţii SSC.

Retailerul de modă Bossini are o reţea de 1.480 de magazine pe plan mondial. Unitatea din SSC este cea de-al şasea din România, Bossini fiind prezent pe piaţa românească din 2007. Cu magazine în principalele malluri din Cluj, Alba Iulia, Zalău, Bistriţa, Deva, compania a decis să intre şi în zona centrală. „Am ales SSC pentru că este o zonă tranzitată de mii de clujeni zilnic şi pentru că centrul oraşului ar trebui să fie punctul zero al retailului de haine al oricărui oraş. Suntem primul brand de renume internaţional care deschide un magazin în centrul Clujului după perioada de criză pentru că noi credem în potenţialul pe care această zonă îl are şi pentru că în orice oraş european locaţiile centrale sunt cele mai râvnite de marile branduri. Suntem deja prezenţi în mall, dar am ales să ne orientăm şi către clienţii din centru care îşi doresc să să se bucure de produse de marcă fără a fi nevoie să se deplaseze pe distanţe lungi până la marginea oraşului. Marile lanţuri de restaurante au făcut-o deja, de aceea nouă ni s-a părut firesc să alegem Sora", a explicat Hadeel Shakhshir, director general al Bossini.

Redeschiderea etajului din SSC va fi marcată cu o noapte a reducerilor, practică deja popularizată de administratorii mallurilor. De asemenea, în această vară, reţeaua KFC şi-a deschis prima unitate din centru, în zona Pieţei Unirii, după ce şi-a făcut intrarea pe piaţa clujeană prin două unităţi în cele două mari complexe comerciale, Polus Center şi Iulius Mall. După ce a trecut printr-un proces de extindere şi modernizare în 2008-2009, magazinul Central, unul dintre cele mai vechi centre comerciale ale oraşului, a semnat anul trecut contractul cu germanii de la Rewe pentru un supermarket la parter. Unitatea lanţului Billa s-a deschis în toamna anului trecut la parterul complexului, ocupând 850 mp. Conducerea Central a explicat că acesta avea nevoie de o astfel de o ancoră, care va genera trafic suplimentar pentru complexul comercial.

Librării recomandate de arhitecţi

În centrul oraşului se deschide vineri o nouă librărie, Bookstory, într-un spaţiu pe Bd. Eroilor. Arhitecţii care lucrează la Planul Urbanistic General au explicat că printre funcţiunile care se pretează în zona centrală a oraşului sunt restaurantele, cafenelele, magazinele vintage şi librăriile. Pentru centrul istoric este încă aşteptată apariţia Cărtureşti, lanţul de librării anunţând încă acum câţiva ani că a doua unitate la Cluj, după cea din Iulius Mall, se doreşte a fi în centrul istoric al Clujului. Zona centrală este prevăzută în noul regulament de urbanism ca una cu funcţiuni mixte, inclusiv locuire.

 

Etichete
Comenteaza