Câștigător pentru viaductele Nădășelu și Topa Mică de pe Autostrada Transilvania

Câștigător pentru viaductele Nădășelu și Topa Mică de pe Autostrada Transilvania

Asocierea condusă de compania Ozaltin (Turcia) a fost declarată câștigătoare la contractul de peste un miliard de lei pentru proiectarea și execuția viaductelor de la Nădășelu și Topa Mică, viaductele de pe Autostrada Transilvania scoase din contractul cu UMB.

''Am desemnat câștigătorul contractului pentru construcția celor două viaducte de pe secțiunea Nădășelu -Mihăiești a Autostrăzii Transilvania (A3)! Contractul pentru devierea traseului între km 10+009– km 12+000 și km 21+406– km 24+890 a fost atribuit Asocierii OZALTIN INSAAT TICARET VE SANAYI A.S. - ILGAZ INSAAT TICARET A.S. - VISIO CONSTRUCTION WORKS S.R.L.

Cu o valoare de 994, 7 milioane de lei (fără TVA), contractul finanțat prin PNRR are o durată de 27 de luni (din care 9 luni perioada de proiectare și 18 luni execuția lucrărilor).

Antreprenorul va proiecta și va executa lucrări de deviere a traseului în zonele cu alunecări de teren de pe secțiunea de autostradă Nădășelu - Mihăiești care constau în:

- construirea unui viaduct cu lungimea de 1,2 km fundat pe piloți forați de diametru mare,
- un viaduct cu lungimea de aproximativ 2 km care să depășească în aval traseul DN1F și cursului pârâului ȚopaMică'', a declarat directorul CNAIR, Cristian Pistol. 

Devierea traseului acestui sector de autostradă se face în conformitate cu recomandările din cadrul Expertizei tehnice iar lucrările presupun:

– devierea traseului între km 10+009 și km 12+000 prin construirea unui viaduct cu lungimea de 1,2 km, fundat pe piloți forați de diametru mare ( fără să afecteze versantul care prezintă alunecări),
– devierea traseului între km 21+406 și km 24+890, prin construirea unui viaduct cu lungimea de aproximativ 2 km. Acest viaduct va depăși în aval DN 1 F și va traversa cursului Pârâului Topa Mică. Racordarea se va realiza în zona km 24+890 al traseului inițial.

Lotul Nădășelu-Zimbor (30 km.) care include cele două viaducte este la 72 % execuție și are termen nou de finalizare, mai 2025, iar Zimbor-Poarta Sălajului (12 km.) la 42 % are termen prelungit pentru iulie 2025. De la Poarta Sălajului la Nușfalău (41 km.), CNAIR ar urma să desemneze câștigătorul.

Comenteaza