Spălătorie auto la Aeroportul Cluj. De ce a fost RESPINS proiectul / Promisiunea făcută de Tișe și ce urmează pentru aeroport din toamnă

Spălătorie auto la Aeroportul Cluj. De ce a fost RESPINS proiectul / Promisiunea făcută de Tișe și ce urmează pentru aeroport din toamnă
| Foto: Facebook.com/airportcluj.ro

Proiectul de hotărâre care prevede realizarea de către Aeroportul Internațional „Avram Iancu” Cluj a procedurii de concesionare a lucrărilor aferente realizării unei spălătorii auto, nu a trecut de votul consilierilor județeni, în ședința ordinară de joi.

Înainte de vot, președintele Consiliului Județean Cluj, Alin Tișe, a anunțat că nu susține acest proiect, motivând că investiția nu ar fi oportună și ar putea pune în pericol siguranța traficului aerian.

Având în vedere modernizarea parcării de vest și posibilitatea de extindere a acesteia, s-a ivit o oportunitate de diversificare a serviciilor oferite pasagerilor prin realizarea unei spălătorii auto în perimetrul aeroportuar. Realizarea unei spălătorii auto ar aduce beneficii suplimentare pentru utilizatorii Aeroportului, fie ei pasageri, aparținători sau angajați, generând totodată venituri suplimentare pentru regie”, se arată în proiecul de hotărâre.

Proiectul de hotărâre a obținut doar 14 voturi favorabile, fiind nevoie de minimum 19 voturi pentru a putea fi aprobat. Prezent la ședința ordinară a CJ Cluj de joi, directorul general al Aeroportului Internațional Cluj, David Ciceo, a oferit mai multe informații despre proiect.

„Am propus ca această spălătorie să fie realizată la capătul parcării Est, în apropiere de Park and Ride. Aeroportul nu pune niciun ban. Este o investiție care se realizează prin licitație publică. Toate aeoroporturile cu 2-3 milioane de pasageri au o astfel de spălătorie. Nu se pune deloc în pericol siguranța pasagerilor și a traficului. De asemenea, câștigăm 300.000 de euro și după 14 ani va rămâne aeroportului. Vom avea și un avantaj competițional față de Goto și de alte parcări din zonă”, a explicat Ciceo.

Tișe: „Dacă ne prezentați o planșă cu amplasamentul și un aviz de la AACR, eu promit că susțin proiectul”

Șeful CJ Cluj s-a arătat dispus să-și schimbe opinia după ce a auzit explicațiile conducerii aeroportului.

„O să vă rog să ne prezentați o planșă, că dacă este lângă Park and Ride, într-adevăr nu afectează traficul aerian. De asmenea, să avem un aviz de la Autoritatea Aeronautică Civilă Română (AACR) sau cine ne poate confirma printr-un aviz că nu influențează traficul aerian. Eu n-am altfel o problemă cu proiectul. Dacă veți aduce aceste hârtii, eu promit că susțin acest proiect fără nicio problemă. Mie nu îmi este foarte clar unde vreți să o faceți. Ne revedem la ședința viitoare cu aceste aspecte discutate astăzi”, a afirmat Tișe.

Care va fi viitorul Aeroportului Internațional Cluj

Așa cum ZIUA de CLUJ a scris în urmă cu câteva zile, conform noilor prevederi legislative, regiile autonome se pot reorganiza de către autoritățile publice tutelare competente prin divizarea activităților de serviciu public de cele comerciale.

Legea prevede ca activitățile comercial divizate să fie organizate în societăți pe acțiuni, sau în societăți cu răspundere limitată. Regia Autonomă Aeroportul Internațional "Avram Iancu" Cluj, care desfășoară în acest moment atât activități de servicii publice cât și activități comerciale, este vizată în mod direct de aceste schimbări. Termenul pentru a lua o decizie în acest sens este 8 octombrie 2025.

Astfel, liderul CJ Cluj, Alin Tișe, a ridicat această problemă în plenul forului administrativ județean.

Consiliul de Administrație al Aeroportului ne-a transmis că nu este oportună trecerea la societate pe acțiuni, dar ei nu se pronunță asupra obligației din lege. Le înțeleg poziția, dar noi trebuie să știm pe ce drum ne ducem. Împreună trebuie să decidem pe ce cale va merge aeroportului. Poate vom ajunge să listăm la bursă un pachet de acțiuni. Oricine și-ar putea cumpăra o acțiune la aeroport. Deci nu îl vindem la nimeni, să fie clar și asta. O listare pe bursă ar aduce bani privați. Altfel, aeroportul va avea o capacitate limitată de a se dezvolta. Este o decizie importantă. Nu vreau să transformăm asta într-o chestiune politică. De asemenea, a nu se înțelege că vizăm vreo persoană sau alta din conducere. Vreau să ieșim și din această logică. Dacă se va întâmpla vreo reorganizare asta nu înseamnă automat că cineva va fi dat afară. Nu acesta este scopul demersului. Aeroportul trebuie să se dezvolte, dincolo de persoane. Acum discutăm de altceva. Este vorba de o legislație care ne obligă să luăm o decizie pentru viitorul aeroportului. Aș vrea să se implice toată lumea în acest subiect. Putem contacta și o firmă de specialitate dacă este nevoie” - Tișe.
Comenteaza