Soluţii pentru salvarea unei societăţi cu peste 350 de angajaţi
- Scris de Cosmina Fernoaga
- 07 Ian 2014, 21:29
- Administraţie
- Ascultă știrea

15.000 de lei pe lună, timp de cinci ani, atât ar trebui să achite Societatea de Pază şi Protecţie, aflată în subordinea Consiliului Judeţean Cluj, pentru stingerea datoriilor înregistrate la Finanţe, a explicat administratorul Horia Chirteş. Consiliul Judeţean ar putea intra ca garant pentru stingerea acestor datorii, dacă forul deliberativ aprobă această măsură.
Vicepeşedintele Consiliului Judeţean, Ioan Oleleu, susţine că seva lua o decizie în cel mai scurt timp, astfel încât societatea cu peste 350 de angajaţi să poată participa la licitaţii şi să-şi poate desfăşura activitatea.
Societatea de Pază şi Protecţie poate fi salvată cu condiţia ca administraţia judeţeană să fie de acord cu măsurile propuse de noul director, Horia Chirteş, care a fost numit recent administrator de către PSD. Chirteş l-a înlocuit în funcţie pe Robert Cojan, un alt apropiat al liderilor PSD, care a lăsat societatea cu datorii imense. Chirteş consideră că acţiunile lui Cojan au avut ca scop introducerea societăţii în legalitate, numai că strategia aleasă de acesta a condus firma la incapacitate financiară. Situaţia, însă, poate fi remediată, apreciază Chiretş, iar o primă măsură a fost luată deja.
La cererea noii conduceri a societăţii de Pază şi Protecţie, Consiliul Judeţean a fost de acord să aprobe majorarea capitalului social, astfel încât societatea să-şi poată permite să achite datoriile către furnizori. Chirteş a explicat că din pricina blocării conturilor de către Finanţe, societatea înregistra datorii către furnizori de peste 35.000 de lei. "Consiliul Judeţean a aprobat această primă cerere a noastră, ceea ce înseamnă că de acum suntem la zi cu toate cheltuielile", a explicat Horia Chirteş.
Rămân, însă, de plătit datoriile către Finanţe. "Există o soluţie pentru a achita şi aceste datorii, important este ca plenul Consiliului Judeţean să ne sprijine. Este necesar ca administraţia judeţeană să intre ca garant cu imobilele în care ne desfăşurăm activitatea sau chiar cu bani, pentru a putea plăti eşalonat aceste datorii. Dacă cererea noastră va fi acceptată, ar însemna să plătim lunar 15.000 de lei, timp de cinci ani. Putem face asta, pentru că în prezent, fără aceste datorii, veniturile societăţii sunt mari. Avem un rulaj de 460.000 de lei pe lună, ceea ce nu este puţin. Sunt convins că firma aceasta îşi poate continua activitatea fără probleme, dacă vom reuşi să stingem aceste datorii către Finanţe", a spus Chirteş. Societatea a reuşit să renegocieze şi contractele pe care le avea în derulare cu 20%, iar în viitor plănuieşte să diversifice serviciile pe care le prestează. Oleleu a precizat că în cel mai scurt timp se va opta pentur o soluţie care să sprijne Societatea de Pază şi Protecţie. "Vom vedea care măsură este mai avantajoasă şi cum ne putem implica. Important este că societatea aceasta este pe profit şi trebuie să facem tot ce ne stă în putinţă pentru a-şi putea păstra activitatea şi pentru a putea participa în continuare la licitaţii", a spus Oleleu.
În prezent, Societatea de Pază şi Protecţie, al cărei unic acţionar este Consiliul Judeţean, are peste 350 de angajaţi. În afara problemelor financiare, se mai confruntă şi cu un proces. Fostul director, Adriana Sabău, care a fost îndepărtat din funcţie, a intentat un proces atât societăţii, cât şi Consiliului Judeţean, reclamând faptul că postul său a fost desfiinţat într-un mod abuziv. Chiar dacă exista o sentinţă executorie care prevedea ca ea să fie repusă în funcţie, Consiliul Judeţean a decis să reducă organigrama, desfiinţând postul de director pe care îl ocupa. Chirteş susţine că a vrut să-i ofere Adrianei Sabău funcţia de director adjunct. "A refuzat postul, prin urmare am decis să-i dăm preaviz", a spus Chirteş.