Semaforizarea inteligentă de pe DN1 Cluj-Floreşti, în ritm de melc

Semaforizarea inteligentă de pe DN1 Cluj-Floreşti, în ritm de melc
Una dintre variantele care ar fi trebuit să fluidizeze traficul pe aglomeratul Drum Naţional (DN) nr. 1 între Cluj-Napoca şi Floreşti este întârziată de aproape un an de zile.

Este vorba de sistemul de semaforizare inteligentă, ce urmează să fie introdus în cea mai mare comună din România, care include şi cele două sensuri giratorii care trebuie amenajate pe DN 1, fără care semafoarele nu pot funcţiona.

Discuţii, comisii, avize. Rezultat: zero

Licitaţia pentru execuţia sistemului de semaforizare a fost finalizată încă din ianuarie 2015, dar lucrările nu au putut fi realizate pentru că cele două sensuri giratorii nu au fost încă avizate de administratorul drumului, Compania Naţională de Administrare a Drumurilor Naţionale din România (CNADNR).

Primarul comunei Floreşti, Horia Şulea, dă vina pe birocraţia uriaşă şi pe ritmul lent de lucru de la nivelul CNADNR. „Săptămâna aceasta intrăm pentru a doua oară cu proiectul celor două sensuri giratorii de pe DN 1 la avizare în comisia tehnică a instituţiei. Prima dată ne-au cerut acte suplimentare. Bineînţeles că am plătit încă o dată taxa de avizare şi aşteptăm decizia CNADNR", afirmă Şulea.

Discuţiile dintre Primăria Floreşti şi Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Cluj / CNADNR se poartă încă din noiembrie anul trecut, dar, deocamdată, fără rezultat.

Eugen Cecan, director al DRDP, instituţie aflată în subordinea CNADNR, a confirmat, pentru ZIUA de CLUJ, că în această săptămână comisia tehnică va lua în discuţie avizarea sensurilor giratorii de pe DN 1.

Sensuri giratorii la cele două intrări în Floreşti

Unul din cele două sensuri giratorii urmează să funcţioneze în capătul Floreştiului, spre Cluj-Napoca, în zona dealerilor auto, iar al doilea, în celălalt capăt al comunei, spre Gilău. La acestea se adaugă sensul giratoriu existent deja, de lângă primărie.

Aceste giraţii sunt absolut necesare în noul sistem, care va interzice virajul la stânga pe acest tronson de drum, iar ele vor fi singurele variante pentru şoferi de a trece pe sensul opus.

Semaforizarea din Floreşti va include aşa-zisa undă verde. Este vorba de un sistem care cuantifică numărul de mașini sosite în intersecție și schimbă accesul în funcție de trafic.

Potrivit ultimului recensământ, în Floreşti locuiau 22.000 de oameni. Primarul Şulea spune, însă, că numărul locuitorilor a trecut de 30.000. O mare parte dintre ei se duc în fiecare dimineaţă spre Cluj, la serviciu, şcoli şi grădiniţe. Din studiile cerute de primărie, zilnic, între orele 06:30-08:30, pe direcţia Floreşti-Cluj circulă 15.000 de maşini iar în sens invers, 10.000.

O firmă din Bucureşti a câștigat licitația cu suma de 978.895 lei pentru lucrări de execuţie și servicii de întreținere a unor semafoare rutiere în trei intersecții și în trei treceri pietonale amplasate pe DN1 și servicii de întreținere, plus revizii și intervenții la instalațiile de semaforizare din şase intersecții şi treceri pietonale.

Firma poate începe montarea semafoarelor în orice moment. Dar noi nu putem amenaja absolut nimic pe DN1, sensuri giratorii, marcaje, acesta fiind apanajul CNADNR-DRDP Cluj", a mai declarat primarul Floreştiului.

Comenteaza