Foto PNRR pentru Cluj: nouă stații de metrou, electrificarea căii ferate spre Bihor și Autostrada Transilvania spre Sălaj

PNRR pentru Cluj: nouă stații de metrou, electrificarea căii ferate spre Bihor și Autostrada Transilvania spre Sălaj

Autostrada A3 Nădășelu – Poarta Sălajului, electrificarea căii ferate Cluj - Episcopia Bihor și metroul din Cluj sunt cele trei investiții majore pentru județul nostru care pot primi bani de la Uniunea Europeană prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).

Pe domeniul transporturilor, PNRR, depus de România la Bruxelles, prevede un buget total propus de 7,62 miliarde de euro, investițiile având termen limită 2026. DOCUMENTUL INTEGRAL, AICI!

AUTOSTRĂZI - A3 – Nădășelu – Poarta Sălajului: 42 km (șase stații cu 30 puncte de încărcare) - 340 mil. euro.

PNRR pentru Cluj: 9 statii de metrou, electrificarea caii ferate spre Bihor si Autostrada Transilvania spre Salaj

CALE FERATĂ - modernizare, electrificare, sistem ERTMS Cluj - Episcopia Bihor - 1,29 mld. euro

Pentru proiectul Cluj-Napoca - Episcopia Bihor, Căile Ferate Maghiare (MAV) au demarat implementarea proiectului de modernizare și electrificare a liniei care continuă proiectul românesc, în parametri asemănători cu standardul european (25 kV, 50Hz, 100 km/h minim viteză, sarcină pe osie 22.5t).

Linia Puspokladány - Biharkeresztes, împreună cu Cluj-Napoca - Episcopia Bihor vor face parte atât dintr-o legătură feroviară între Budapesta, Cluj-Napoca și București, cât și dintr-un coridor feroviar de marfă propuse de CE pe harta TEN-T și agreat de România. Ambele secțiuni vor fi prevăzute cu ERTMS nivel 2.

PNRR pentru Cluj: 9 statii de metrou, electrificarea caii ferate spre Bihor si Autostrada Transilvania spre Salaj

METROU -  metroul din Cluj-Napoca - 310 mil.euro

● 16 trenuri: tren 2 rame x 2 vagoane (52 m, 380 pasageri)
● Capacitatea de transport la interval de 3 min/90 sec: 7.600/15.200/ oră și sens

"Având în vedere complexitatea tehnică a lucrărilor și termenele impuse de Regulamentul RRF, propunem spre finanțare o secvențiere funcțională a lucrărilor", astfel:

● Faza 1: Lucrări de structură de rezistență – stații, interstații – tuneluri, galerii, alte construcții – cu finalizare trimestrul III din 2026 - indicatorul fiind 12,7 km de tuneluri de metrou cu stațiile aferente

- M1 Cluj-Napoca: Sf. Maria - Europa Unită (9 stații) - 7,5 km

● Faza 2: Lucrări de cale, finisaje, instalații, achiziție material rulant și semnalizare - cu finalizare trimestrul IV din 2028
 
- M1 Cluj-Napoca: Florești - Sf. Maria și Mărăști - Bd. Muncii (10 stații, un depou) - 12,6 km

PNRR pentru Cluj: 9 statii de metrou, electrificarea caii ferate spre Bihor si Autostrada Transilvania spre Salaj

Comenteaza