Video Foto De ce o stradă din Cluj-Napoca este asfaltată doar parțial... de 20 de ani

De ce o stradă din Cluj-Napoca este asfaltată doar parțial... de 20 de ani
captura video - https://www.facebook.com/dan.stefan.tarcea
De ce o stradă din Cluj-Napoca este asfaltată doar parțial... de 20 de ani
De ce o stradă din Cluj-Napoca este asfaltată doar parțial... de 20 de ani
De ce o stradă din Cluj-Napoca este asfaltată doar parțial... de 20 de ani
De ce o stradă din Cluj-Napoca este asfaltată doar parțial... de 20 de ani

Viceprimarul Clujului transmite că primește adesea comentarii și întrebări pertinente de la cetățeni cu privire la situația străzii Galați din Cluj-Napoca. Sunt 20 de ani de când nu a fost turnat asfalt pe întreaga lungime a străzii. Dan Tarcea explică de ce. 

Viceprimarul Dan Tarcea le transmite clujenilor motivul pentru care strada Galați a rămas fără asfalt de zeci de ani. Acolo e vorba de un teren privat, nu de domeniul public, iar încercările municipalității de a face drumul practocabil s-au  lăsat cu acționări în instanță de către proprietarul terenului. 

”Primesc des mesaje și comentarii despre strada Galați: Oare când reușiți să o asfaltați complet? Nu ați reușit de 20 de ani!” Adevărul este că porțiunea care a rămas neasfaltată NU este domeniu public, ci teren privat. Administrația nu poate interveni acolo – nici să asfaltăm, nici să amenajăm drumul. 

Atunci când am încercat să-l facem practicabil, am fost notificați prin avocat să readucem terenul la starea inițială, iar ulterior am fost chiar acționați în instanță de către proprietarul terenului.

Tot ce a fost domeniu public pe Strada Galați a fost modernizat. În cartierul Între Lacuri s-au făcut investiții importante, Toate străzile aflate pe domeniul public au fost asfaltate, 724 de garaje au fost demolate și transformate în peste 1.000 de locuri de parcare, a fost realizat Parcul Între Lacuri – aproape un hectar de spațiu verde, cu arbori, alei, locuri de joacă și iluminat modern.

În continuare urmează Parcul Est, cel mai mare parc al orașului, cu peste 55 de hectare. Pe scurt: modernizăm tot ce ține de domeniul public, dar pe teren privat legea nu ne permite să intervenim”, informează viceprimarul municipiului Cluj-Napoca. 

Amintim că aceasta nu este singura situație în care lucrările efectuate de municipalitate sunt blocate sau ținute pe loc de proprietăți private dintre blocuri. Pe Aleea Padin, intersecție cu Micuș în Mănăștur, clujenii au așteptat ani de zile până la efectuarea unor lucrări de infrastructură după ce au fost demolate garajele de cartier

Până s-au descâlcit ițele proprietăților șoferii cumpărau bascule cu pietriș pentru a acoperi craterele care se formau pe strada, unde inclusiv mașina de gunoi care făcea transportul deșeurilor adâncea gropile. Totuși strada a fost asfaltată ulterior și au fost amenajate mai multe locuri de parcare, însă o parcelă a rămas în paragină, aceasta cu siguranță fiind parte din terenul privat dintre blocuri unde nu s-a putut turna asfalt de către municipalitatea orașului. 

- E bine că toate străzile din zonă au fost asfaltate. Prin anii 2014 se circula acolo ca în Evul Mediu. Există un calendar și pentru Parcul Est? Sunt curios când vor începe lucrările.
- Foarte utilă explicația cu privire la terenul privat. Poate ar fi bine să se facă mai multe campanii de informare, ca să înțelegem și noi de ce nu se pot face lucrări în diferite zone ale orașului.
- Transparența despre terenul privat e de apreciat.
- Cred ca vor să fie expropriați...
- S-ar putea face asta, doar că, foarte probabil prețul cerut este exorbitant. Primăria, din banii noștri, nu își poate permite să plătească pretențiile greu de acceptat ale unor procesomani, că doar nu are tiparnită de bani, au comentat clujenii postarea viceprimarului. 

Comenteaza