Întârzieri în execuţia Autostrăzii Transilvania. „Nu ştiu cum să mai scalde minciunile”

Întârzieri în execuţia Autostrăzii Transilvania. „Nu ştiu cum să mai scalde minciunile”
Întârzieri în execuţia Autostrăzii Transilvania. „Nu ştiu cum să mai scalde minciunile”
Întârzieri în execuţia Autostrăzii Transilvania. „Nu ştiu cum să mai scalde minciunile”

Un senator PNL Cluj critică întârzierile în execuţia Autostrăzii Transilvania şi cere Ministerului Transporturilor un calendar clar şi date asumate pentru realizarea acestui obiectiv.     

Senatorul PNL de Cluj Marius Nicoară anunţă că va depune o interpelare pe adresa Ministerului Transporturilor legat de întârzierile în execuţia Autostrăzii Transilvania. Senatorul acuză reprezentanții Guvernului că nu știu cum să mai scalde minciunile cu privire la ceea ce au declarat că este investiția prioritară a Ministerului Transporturilor- Autostrada Transilvania şi de faptul că în cel mai fericit scenariu acest obiectiv va fi gata în 2020, dar există şi un scenariu pesimist, care împinge finalizarea Autostrăzii Transilvania până în 2026.  

“Segmentul Cluj-Borș al Autostrăzii Transilvania, demarat în 2004, va fi dat în folosință, în cel mai bun caz, în 2020. Autoritățile au anunțat că sunt mai multe tronsoane cu probleme, cele mai mari fiind la Mihăiești - Suplacu de Barcău, care va fi terminat în 2020, dacă România va putea accesa un credit pentru execuția lucrării. Faptul că Autostrada Transilvania este una dintre investițiile prioritare declarate ale Ministerului Transporturilor pentru perioada 2017-2020, nu înseamnă că nu vor mai dura ani buni până când clujenii să poată circula pe Autostrada din Cluj până la Oradea.  Conform documentelor oficiale transmise către Comisia Europeană, tronsonul Nădășelu- Mihăiești, de 16,85 km, în valoare de 446 milioane de lei, ar fi trebuit să fie proiectat până în primăvara anului 2017, dar de atunci informațiile sunt contradictorii. Termenul estimat pentru finalizarea tronsonului era luna aprilie a anului 2018. Termenele contractuale erau condiționate însă de obținerea la termen a acordului de mediu.

Tronsonul Mihăiești - Suplacu de Barcău, de 80 de km, se află în stadiul de revizuire a studiului de fezabilitate. Conform presei centrale, dacă într-un scenariu optimist,  Comisia Europeană permite României să depășească deficitul bugetar asumat, pentru a putea accesa credite pentru proiecte de infrastructură, lucrările ar putea începe în cursul acestui an și să fie finalizate în 2020 - 2021.  Dacă nu se primește acest acord, CNAIR estimează că lucrările vor începe în 2023 și vor fi finalizate în 2026. Tronsonul dintre Suplacu de Barcău și Borș, de 60,25 de km, având valoarea de 701 milioane de lei, a fost executat în procent de 52,12 % de către Bechtel, până la rezilierea contractului cu compania americană. Deși în 2015 a fost semnat un nou contract, acesta a fost reziliat și acum se caută un nou constructor”, a transmis senatorul Marius Nicoară printr-un comunicat de presă.  

Senatorul liberal clujean mai afirmă că a mai depus o interpelare şi legat de drumul care urma să facă legătura între Autostrada Transilvania şi Drumul Naţional 1, în zona Tureni-Mărtineşti şi care nu a mai fost finanţat, rămânând la stadiul de studiu de fezabilitate.

“Acum mai bine de o lună am adresat o interpelare privind Autostrada A3, respectiv legătura cu DN Cluj - Turda, prin satul Mărtinești. În condițiile în care Guvernul României este obligat să răspundă conform Art.112 din Constituția României și a Art. 174, Al (3) din Regulamentul Senatului României, în cel “mult două săptămâni” la interpelările adresate, până în acest moment nu am primit niciun răspuns, fapt pentru care reiau din nou demersul referitor la subiectul acestui tronson și voi depune o nouă interpelare”, mai spune Marius Nicoară, în acelaşi comunicat de presă.

Comenteaza