Cod roşu. Clujul este blocat. Vă dorim răbdare multă!

Cod roşu. Clujul este blocat. Vă dorim răbdare multă!
Soluţiile de descongestionare a Clujului nu dau roade. Oraşul este plin de ambuteiaje.

În Cluj se circulă tot mai greu, iar soluţiile de descongestionare fie nu dau roade, fie se vor realiza abia peste patru-cinci ani. O privire aruncată pe Google Traffic Live ne arată că arterele cele mai importante ale oraşului sunt marcate cu roşu intens, semn că se merge bară la bară.

Este luni, ora 16:30. Pe străzile Aurel Vlaicu, Fabricii, în zona intersecţiei cu Câmpina şi pe sensul către Piaţa Mărăşti, pe Bucureşti, către Fabricii, pe Horea, pe sensul spre centru, pe Calea Baciului şi Tudor Vladimirescu, pe Observatorului, Frunzişului, la coborâre, pe Calea Mănăştur şi pe Splaiul Independenţei, în apropiere de Opera Maghiară, maşinile înaintează extrem de greu.

Informaţia nu este doar virtuală, ci verificată şi în fapt de ZIUA de CLUJ. Alte străzi sunt cu roşu, adică se circulă greu. Pe harta oraşului apar doar câteva drumuri cu verde, deci se circulă normal. Pe Google Traffic Live, aglomeraţia străzilor este indicată prin coduri de culoare: roşu intens şi roşu arată că se circulă cu dificultate, în timp ce verdele indică zonele mai libere.

Serviciul de la Google nu îşi colectează datele referitoare la trafic pe baza informaţiilor furnizate de autorităţi şi nici pe baza imaginilor captate de camerele video, potrivit blogului oficial Google. Pentru a oferi statistici cât mai precise în legătură cu situaţia traficului, Google accesează telefoanele utilizatorilor aplicaţiei Google Maps.

Pe baza semnalului GPS emis de telefoanele inteligente, serviciul calculează numărul aproximativ de şoferi aflaţi pe o stradă. Google compară, de asemenea, viteza şi află care sunt condiţiile de trafic. Cu cât mai multe smartphone-uri au opţiunea GPS activată, cu atât informaţiile din trafic sunt mai bune.

Clujul are ca soluţie de descongestionare construirea unei centuri sudice, dar proiectul este de perspectivă (AICI). Deocamdată nu s-a realizat nici studiul de fezabilitate. Partea bună este că Transregio Feleac, centura municipiului, despre care ZIUA de CLUJ a scris pe larg, este cuprinsă în Masterplanul General de Transport al României, trimis la Bruxelles de guvernul Cioloş.

Soluţiile pe termen scurt sunt timide şi ameninţă să nu îşi atingă ţinta. Una dintre acestea este limitarea timpului de parcare şi interzicerea abonamentelor transmisibile pentru zona ultracentrală, care se va implementa de la 1 ianuarie 2017. 

Comenteaza