Foto Robocampioni de Cluj! Elevii de la CNER au dominat topul național NextLabTech 2025
- Scris de Ziua de Cluj
- azi, 13:19
- Educaţie
- Ascultă știrea
Elevii gimnaziști de la Colegiul Național "Emil Racoviță" din Cluj-Napoca au făcut spectacol la NextLabTech 2025, dominând finala națională de robotică și ocupând aproape integral primele zece locuri în proba line-follower basic.
Elevii clubului de robotică al Colegiului Național "Emil Racoviță" din Cluj-Napoca au ocupat primele cinci locuri la proba line-follower basic, dar și alte poziții în top, demonstrând încă o dată excelența Clujului în domeniul educației STEM.
Dintre cei peste 130 de elevi calificați la etapa națională, elevii de la CNER au obținut rezultate remarcabile:
- Elena Betea – 6D: locul 1, 11,43 secunde
- Albert Nistor – 6B: locul 2, 11,93 secunde
- Alex Betea – 6D: locul 3, 12,24 secunde
- Cezar Ferdeș – 6D: locul 4, 12,26 secunde
- Marc Simonca – 6B: locul 5, 13,57 secunde
- Tudor Sima – 6D: locul 8, 13,98 secunde
- Anastasia Crișan – 6B: locul 9, 14,42 secunde
De asemenea, alți doi elevi, David Beuran (6B) și Sofia Rusu (6D), s-au calificat și au participat la finală, dar din păcate roboții lor nu au funcționat în concurs, din cauze tehnice. Experiența acumulată însă le oferă șansa unei revanșe în edițiile viitoare.
Performanța elevilor a fost posibilă datorită sprijinului conducerii școlii, al părinților, dar și al Primăriei Cluj-Napoca, care a pus gratuit la dispoziție două locații ale Centrului pentru Tineret pentru antrenamente.
Munca de pregătire a fost realizată exclusiv de o echipă de voluntari, care și-au dedicat timp și cunoștințe pentru a-i ghida pe elevi pe parcursul celor șase luni de pregătire. Echipa a inclus părinți și foști elevi ai CNER, precum: Cornel Rusu, Sergiu Crișan, Bogdan Betea, Andreea Socaciu și Tocaciu Emilia.
Concursul, recunoscut oficial de Ministerul Educației, le va aduce elevilor premii în bani: 1.000 lei pentru locul I, 700 lei pentru locul II, 500 lei pentru locul III și 300 lei pentru mențiune.
Această performanță evidențiază nu doar abilitățile tehnice ale elevilor, ci și importanța implicării comunității și a mentorilor în formarea unei generații pregătite pentru provocările viitorului.
"Deviza clubului de robotică al CNER gimnaziu reflectă filozofia educațională a echipei:
<<Nu este vorba despre roboți. Nu îi învățăm pe copii doar să construiască roboți. Folosim roboții ca să 'construim' viitori adulți – mai curioși, mai curajoși și mai pregătiți pentru un viitor mai inovator decât ni-l putem imagina astăzi>>" - transmite coordonatorul clubului de robotică CNER gimnaziu, Cornel Rusu.











