Centura Metropolitană așteaptă unda verde de la Compania de Infrastructură

Centura Metropolitană așteaptă unda verde de la Compania de Infrastructură

Varianta de traseu agreată pentru Centura Metropolitană a Clujului așteaptă unda verde de la Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).  

Primarul Clujului, Emil Boc, a anunțat că varianta 8 de traseu, cea agreată pentru Centura Metropolitană, așteaptă avizul de la București al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).  

"Am avizat varianta 8, care a fost comunicată și Direcției Regionale de Drumuri și Poduri (DRDP) Cluj – filială a CNAIR, de unde am primit acceptul. Acum varianta a ajuns la București și așteptăm să primim și acordul oficial al comisiei tehnice din cadrul CNAIR pentru a putea face studiile geotehnice. 

Nu cred că schimbarea conducerii CNAIR să ne afecteze în vreun fel; sunt convins că noua conducere va continua demersurile prevăzute de lege. Știți bine, noi doar facem în locul guvernului aceste lucruri, dar ele trebuie să fie avizate de către Ministerul Transporturilor, prin compania de profil”, a explicat edilul. 

Primăria Cluj-Napoca a dat ordinul de începere pentru întocmirea studiului de fezabilitate, planului urbanistic zonal și documentației tehnice pentru obținerea autorizației de construire în vederea proiectului Drum Transregio Feleac TR35 în octombrie 2018, iar în martie 2019 s-a predat documentația ”Studiul alternativ de traseu”, care cuprinde opt variante de traseu studiate.

La recomandarea specialiștilor, Municipiul Cluj-Napoca a optat pentru V8. Urmează stabilirea și definitivarea tuturor lucrărilor și funcțiunilor prevăzute în această variantă, după care, conform procedurilor specifice, echipele tehnice se vor deplasa în zonele studiate pentru a efectua lucrările necesare acestei faze: măsurători, marcaje, bornări, foraje, amenajări tehnice.

150 milioane de la UE 

Centura Metropolitană va avea 38 km, leagă vestul comunei Gilău de Apahida, şi are o alocare financiară de la Comisia Europeană de 150 de milioane de euro, bani care pot fi folosiţi până în 2023. Costul final ar urma să urce la 250 de milioane, estimează reprezentanții platformei de monitorizare a infrastructurii Pe Unde Merg. 

O firmă din Cluj a câștigat licitația pentru realizarea studiului de fezabilitate, a planului urbanistic zonal şi a detaliilor tehnice pentru autorizarea Centurii Metropolitane. Aceasta se numește Explan și s-a asociat cu două societăți din Ungaria, Transinvest Budapest și SpecialTerv, respectiv cu altă companie locală, Cadsil. 

Oferta financiară a asocierii câștigătoare a fost de 17,1 milioane lei fără taxa pe valoarea adăugată, adică 3,7 milioane de euro. Explan este deținută de Petru Ciufudean, un proiectant clujean cu numeroase contracte cu statul la activ. 

Comenteaza