Bechtel devine istorie

Bechtel devine istorie
Lucrările la Autostrada Transilvania vor continua, însă nu cu compania Bechtel. Începând din mai, Bechtel iese definitiv de pe tronsonul Borş – Suplacu de Barcău, spun sursele ZIUA de CLUJ. De altfel, ministrul Dan Şova, a recunoscut pentru gândul.info că negocierile cu Bechtel sunt avansate în sensul acesta.

Ministrul marilor proiecte de infrastructură de interes naţional şi investiţii străine, Dan Şova, anunţa încă de la începutul anului că va rezilia contractul cu compania americană Bechtel şi se ţine de cuvânt. Sursele ZIUA de CLUJ au anunţat că deja se pregăteşte licitaţia pentru conservarea şantierului şi pentru asigurarea pazei pe tronsonul Borş - Suplacu de Barcău. De altfel, ministrul Dan Şova a declarat pentru gândul.info că până în 30 aprilie se încheie negocierile cu compania Bechtel. Fie se ajunge la un acord comun, fie se reziliază contractul, Bechtel va pleca, a dat asigurări Şova. Conform surselor ZIUA de CLUJ, deja s-a şi ajuns la o convenţie cu Bechtel în sensul acesta.

Lucrările la Autostrada Transilvania, pe tronsonul Suplacu de Barcău - Borş, vor continua, însă, nu cu compania Bechtel. Ministrul marilor proiecte de infrastructură de interes naţional şi investiţii străine, Dan Şova, a dat asigurări că negocierile cu americanii de la Bechtel sunt avansate. Într-un interviu acordat pentru gândul.info, el a informat că Bechtel are posibilitatea de a-şi formula pretenţiile pentru încheiera contractului.

"Indiferent de rezultatul negocierilor, contractul cu Bechtel tot va dispărea, fie că se face de comun acord, fie că se va rezilia", a comentat Şova pentru portalul gândul. De altfel, sursele ZIUA de CLUJ informează că s-a ajuns deja la un acord cu Bechtel şi că firma ar urma să părăsească şantierul până la finele lunii viitoare. Între timp, mai spun aceleaşi surse, se pregătesc licitaţiile pentru conservarea şantierului şi pentru asigurarea pazei. Acest lucru însemană că cel târziu din luna mai, Bechtel nu se va mai regăsi pe tronsonul Suplacu de Barcău - Borş. Şova a mai dat asigurări că se va aloca finanţare pentru finalizarea întregului tronson Gilău - Borş, fără, însă, a preciza când estiemază că se vor demara lucrările. "Vom putea intra pe varianta concesiunii, urmând ca lucrările să se realizeze pe banii investitorilor. Ne vom concentra în primul rând pe tronsonul de la Gilău la Borş", a spus Şova pentru sursa citată.

Acesta a mai precizat că ar exista trei constructori, cunsocuâi pe plan internaţional, care şi-ar fi exprimat intererul de a continua lucrările la Autostrada Transilvania. Pe de altă parte, şeful Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Cluj, Eugen Cecan, a menţionat că proiectul Autostrăzii Transilvania va fi legat de Coridorul IV pan -European, prin intermediul drumului expres Turda - Sebeş. "Va contina şi proiectul Autostrăzii Transilvania şi ce este mai important este faptul că autostrada va fi legată prin drumul expres Turda - Sebeş, pentru care, cel mai probabil se va atrage finanţare europeană. Acest proiect de drum - expres a fost elaborate încă din 2008. În perioada imediat următoare se va atribui prin licitaţie contractul pentru reactualizarea studiului de fezabilitate, urmând ca după ce se obţine finanţarea să fie demarată şi execuţia", a spus Cecan.

 

Etichete
Comenteaza