News alert Update Azi s-a aprobat Drumul Expres care va lega Clujul la Autostrada Transilvania. Boc: ''Va scoate traficul din zona Baciu și de pe Bulevardul Muncii”

Azi s-a aprobat Drumul Expres care va lega Clujul la Autostrada Transilvania. Boc: ''Va scoate traficul din zona Baciu și de pe Bulevardul Muncii”

În ședința de guvern de astăzi s-au aprobat indicatorii tehnico-economici pentru Drumul Expres Cluj-Napoca – Autostrada Transilvania. Sectorul de drum în lunigme de 5 km va costa 663 de milioane de lei și are o durată de execuție estimată la 18 luni.

UPTDATE: ''În ședința de guvern de azi au fost aprobați indicatorii tehnico-economici pentru realizarea obiectivului de investiţii „Drum expres pentru realizarea conexiunii dintre Autostrada A3 (Zona Turda) și Drum Național DN1 (Zona Tureni)”, următoarea etapă fiind lansarea licitației privind executarea acestui obiectiv. Aprobarea de azi reprezintă un pas important pentru decongestionarea traficului clujean. Acest segment de drum va asigura legătura dintre două căi principale de transport din județul Cluj și anume: conexiunea dintre autostrada A3 (Turda) și drumul național european DN1/E81 pe raza Tureni'', a declarat viceprimarul Dan Tarcea.

---------------------------------

“Astăzi proiectul va intra în sedința de guvern. Este o lucrare extrem de importantă pentru Cluj, care va scoate trafic de pe zona Baciu – Bdul Muncii. Acest trafic va merge direct pe centura Vâlcele – Apahida pentru cei care doresc să ajungă în Maramureș sau Bistrița”, a spus Emil Boc, la un post de radio local.

Clujenii așteaptă această legătură încă din 2009 de la deschiderea tronsonului Turda – Gilău (43 kilometri). După aprobarea investiției în Guvern, Compania de Drumuri poate lansa licitația pentru execuția șoselei. Studiul de Fezabilitate și Proiectul Tehnic sunt realizate și predate de Explan.

Conform documentației publicate de Ministerul Transporturilor, Drumul Expres este necesar pentru asigurarea unei legături mai rapide pentru accesul în Municipiul Cluj-Napoca din Autostrada Transilvania, în prezent accesul fiind posibil prin municipiul Turda (zona de Sud) sau prin Vest, prin Floreşti şi DN 1, unul dintre cele mai aglomerate tronsoane din România (peste 50.000 autovehicule/zi).

Drumul expres care va face legătura între Autostrada Transilvania și Tureni (DN 1) va avea o lungime de 5 kilometri, iar costul estimat este de 663 de milioane de lei cu o durată de construire de 18 luni.


Profilul este de drum expres cu o lățime a benzii de circulație de 3,5 metri, un acostament lat de 2,25 metri și spațiu median de 3 metri lățime unde se montează separatoarele de sens. Sunt prevăzute 7 poduri și viaducte din care cel mai lung va fi la kilometrul 4 peste Valea Racilor, un viaduct cu 6 deschideri și o lungime totală de 258 de metri din care tablierul are 246 metri.

La intersecția cu DN 1 va fi prevăzut un nod rutier tip trompetă. Traseul în plan: începe din autostrada A3, unde este amenajat un nod rutier tip trompetă simplă ce este prevăzut cu bretele de intrare ieșire cu câte două benzi pe sens:

– bretea Gilău – Tureni – lungime = 1.487 m;
– bretea Tureni – Turda – lungime = 1.052 m;
– bretea Turda – Tureni – lungime = 1.297 m;
– bretea Tureni – Gilău – lungime = 1.189 m.

Lungimea totală a bretelelor la nodul cu autostrada A3 este de 5,025 km.

Traseul sub-traversează autostrada A3 la km 1+000 pe sub pasajul existent al autostrăzii de la km A3 21+880, intersectează drumul județean DJ 103Z la km 3+087, câteva drumuri agricole/vicinale la km 0+260, km 0+400, km 2+850, km 3+620, km 3+640, km 3+870, km 4+270, km 4+525, km 4+560, unele necesitând restabilirea traseului, și traversează râul Valea Racilor la km 4+410 printr-un viaduct. Între km 0+640 – km 1+350, traseul se suprapune peste râul Negroteasa, care se va devia pe o lungime de 1033 m.

Drumul expres intersectează drumul național DN 1 la km 457+750 unde este prevăzută amenajarea unui nod rutier tip trompetă simplă, având prevăzute bretele de intrare – ieșire cu câte două benzi pe sens pe relațiile Cluj-A3 și A3-Cluj, iar pe relațiile Turda-A3, A3-Turda bretelele vor fi prevăzute cu câte o banda pe sens:

• Nod DN 1 – Bretea A3 – Cluj – lungime = 756 m;
• Nod DN 1 – Bretea Cluj – A3 – lungime = 833 m;
• Nod DN 1 – Bretea A3 – Turda – lungime = 548 m;
• Nod DN 1 – Bretea Turda – A3 – lungime = 612 m.

Lungimea totală a bretelelor la nodul cu DN1 este de 2,748 km.

De asemenea, traseul drumului expres este prevăzut cu gard de înălţime 1,50 m şi o lungime de 19.680,00 m pentru a preveni pătrunderea animalelor pe carosabil.

 

Etichete
Comenteaza