Autostrada Transilvania. Licitaţii pentru 55 km, contestaţii şi promisiuni pentru alţi 98 km

Autostrada Transilvania. Licitaţii pentru 55 km, contestaţii şi promisiuni pentru alţi 98 km
| Foto: arhivă

CNAIR a lansat licitaţii pentru 55,85 km din Autostrada Transilvania, însă alţi 44 de km sunt doar la nivel de promisiuni şi pentru încă 54,85 de km există contestaţii, care cel mai probabil vor fi soluţionate în instanţă.

După nenumărate promisiuni nerespectate făcute încă din primăvara lui 2018, CNAIR a lansat pe 20 și 21 martie 2019 trei licitații de lucrări pe Autostrada A3 aferente segmentelor Nădășelu-Mihăiești-Zimbor (30,06 km), Zimbor-Poarta Sălajului (12,24 km) și Nușfalău-Suplacu de Barcău (13,55 km). Reprezentanţii Asociaţiei Pro Inftrastructura (API) remintesc că lotul Nădășelu-Mihăiești a mai fost licitat în 2015, contractul fiind semnat în mai 2016 și reziliat în iulie 2017.

Cele trei proceduri de achiziție publică însumează 55,85 km din Autostrada Transilvania și au o valoare estimată totală de aproape 2,58 miliarde lei fără TVA. Primele termene de depunere a ofertelor sunt pe 20, 21 respectiv 22 mai 2019. Câștigătorii vor avea la dispoziție 12 luni de proiectare și alte 24 de execuție în teren pe sectoarele Nădășelu-Mihăiești-Zimbor și Zimbor-Poarta Sălajului. Tronsonul Nușfalău-Suplacu de Barcău este mai ușor, traseul fiind în mare parte la câmpie, și trebuie proiectat în 6 luni și construit efectiv într-un an și jumătate.

Reprezentanţii ONG-ului de infrastructură se întreabă însă "ce se întâmplă cu secțiunea Poarta Sălajului-Zalău-Nușfalău (44 km). Deocamdată avem doar (alte) promisiuni. Ultimele dădeau luna februarie 2019 ca termen pentru pornirea licitațiilor, dar nu s-a întâmplat nimic. Mai așteptăm, unde ne grăbim?!".

API mai arată că deznodământul pe lotul Suplacu de Barcău-Chiribiș (26,35 km) se amână după ce CNSC a admis contestația celor de la Construcții SA, iar bătălia va fi tranșată în instanță. De asemenea, și segmentul Chiribiș-Biharia (28,55 km) are o contestație admisă la CAB, iar CNAIR este obligată să reevalueze ofertele. "Cel mai probabil vom avea un nou câștigător, compania Strabag, după care poate urma o nouă rundă de... ați ghicit, contestații!". 

Comenteaza