Atuurile Clujului, în ochii specialiştilor internaţionali: Smart City, Brand şi Sprijin din partea autorității locale

Atuurile Clujului, în ochii specialiştilor internaţionali: Smart City, Brand şi Sprijin din partea autorității locale

Cluj-Napoca a fost desemnat cel mai „business friendly” oraș din România, potrivit clasamentului Emerging Europe Business Perception Index for 2021, clasându-se primul la categoria Smart City, pe locul 10 la categoria Brand și pe locul 4 la categoria Sprijin al autorităților locale. Orașele câștigătoare vor fi premiate la ceremonia care va acea loc la Bruxelles în septembrie 2021.

Marele câştigător al ediţiei 2021 Emerging Europe Business Perception Index for 2021 este oraşul polonez Łódź, clasamentul fiind bazat pe răspunsurile a peste 100 de consultanți și analiști, experți globali în investiții străine directe. Este urmat de Praga, Lubliana, Budapesta şi Kiev. În top 10 se află și orașul Cluj-Napoca, pe locul 8, devansând oraşe precum Cracovia, Tallin, Riga sau Zagreb. 

Atuurile Clujului, în ochii specialiştilor internaţionali: Smart City, Brand şi Sprijin din partea autorității locale

 

  • Categoria Brand - Cluj-Napoca s-a clasat pe locul 10. Este vorba despre orașe care își comunică și promovează principiile care îi dau valoare, orașe care sunt imediat asociate cu o industrie specifică dezvoltată acolo. 
  • Categoria Potențial Economic - București, clasat pe locul 4.
  • Categoria Climat de business - România nu are niciun oraș reprezentant.
  • Categoria Rezerve de talente - București se află pe locul 3 
  • Categoria Dezvoltare Smart City - Cluj-Napoca se află pe primul loc în top. Au fosr alese orașe care au introdus mai multe politici și soluții, îmbunătățind sustenabilitatea pe fronturi precum mobilitate și infrastructură, conectivitate și digitalizare, educație și muncă, conducere și administrație.
  • Categoria Infrastructură și Conectivitate -  România nu are niciun oraș în clasament. 
  • Categoria Sprijin din partea autorității locale - Cluj-Napoca de află pe locul 4 în clasament. La această categorie au fost alese orașele care facilitează investițiile, care sunt proactive și răspund nevoilor investitorilor.

Indexul de percepție ia în considerare orașe cu populație de peste 200.000 de locuitori.

CLASAMETUL POATE FI CONSULTAT AICI!

Comenteaza