Şova, la Cluj: "Nu am venit să inaugurez centura, ci să dăm drumul la circulaţie" FOTO / VIDEO

Şova, la Cluj:
Ministrul delegat pentru proiecte de infrastructură de interes naţional şi investiţii străine, Dan Şova, a ajuns la Cluj cu o întârziere de peste trei ore pentru a deschide porţiunea din centura Vâlcele-Apahida, care a rămas nefinalizată de mai bine de trei ani.

Lucrările au demarat încă din 2006, însă din pricina unor alunecări de teren, circa 2,5 km, centura a rămas nefinalizată. Şova a precizat că nu a venit la Cluj să inaugureze centura, având în vedere că Emil Boc a făcut deja acest lucru în 2011, pe vremea când era premier al României.

"Noi acum îndreptăm dărâmăturile lăsate de Emil Boc; a trebuit să facem lucrări pe această centură. Nu sunt aici ca să fac inaugurare, ci pur şi simplu să deschid acest drum. Dăm drumul la circulaţie şi sper să nu fie nevoie să îndreptăm şi alte lucruri", a spus Şova. 

Lucrările la centură sunt estimate la 140 de milioane de euro, în condiţiile în care iniţial au fost evaluate la 50 de milioane. Până la mijlocul acestei luni lucrările nu erau încheiate, deşi conducerea Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP) Cluj promitea că acest drum va fi deschis complet circulaţiei până la finele lui octombrie.

Constructorii aveau termen să finalizeze complet tronsonul de 3 km, de pe traseul acestui obiectiv, până în vara lui 2013. Din pricina unor probleme tehnice, termenul de finalizare s-a amânat pentru octombrie. Directorul DRDP, Eugen Cecan, a promis că maşinile vor putea circula pe întreg traseul centurii din 31 octombrie şi că ar urma să fie făcută recepţia lucrării în prezenţa oficialilor de la Bucureşti. Luni se mai lucra încă în zona km 7, iar circulaţia se făcea pe acelaşi drum tehnologic.

ZIUA de CLUJ a relatat despre proiectul centurii care a ajuns la costuri exorbitante, atât din pricina traseului prost ales, cât şi ca urmare a managementului defectuos. De la 50 de milioane de euro, cât a fost estimat iniţial costul centurii de 24 km, s-a ajuns la 180 de milioane, în condiţiile în care aceasta a rămas nefinalizată pe 3 km.

Pentru această porţiune, fosta conducere a încheiat un contract cu firma maghiară Vegyepszer, numai că aceasta a intrat în insolvenţă şi nu a mai avut capacitatea de a finaliza lucrările. Noua conducere a DRDP a trecut la negocieri cu compania Keller, cea care se angajase iniţial ca garant în proiect. Contractul cu Keller s-a semnat pentru 63 de milioane de lei. Cecan susţine că DRDP este la zi cu plata lucrărilor realizate de Keller.

Citeşte şi PDL Cluj: Centura Vâlcele - Apahida a fost deja inaugurată de Boc. Şova să nu-şi asume proiecte în care nu s-a implicat

 

Comenteaza