Codul Rutier 2023 aduce amenzi uriașe pentru șoferi. Cât a ajuns să „coste” un far stricat

Codul Rutier 2023 aduce amenzi uriașe pentru șoferi. Cât a ajuns să „coste” un far stricat

Codul Rutier din România este actualizat în mod constant cu sancțiuni noi, amenzi mai mari și o serie de ilegalități pe care, la prima vedere, le-ai trece cu vedere. 

În funcție de vechimea mașinii și de drumurile pe care le parcurgi, este foarte probabil să te fi confruntat cu o situația în care un far a încetat să mai funcționeze. Practic, ai întâmpinat o problemă la sistemul de iluminare al autovehiculului.

Din păcate, o astfel de situație, dincolo de faptul că poate afecta siguranța șoferului și a celorlalți participanți la trafic, are mari șanse să se reflecte într-o amendă usturătoare, scrie playtech.ro.

Este foarte important ca farurile unei mașini să funcționeze în stare optimă, pentru ca ceilalți șoferi să fie informați din timp de manevra pe care doriți să o executați, iar astfel, să fie evitat orice fel de pericol.

Conform Codului Rutier, amenzile pentru sistemul de iluminare se dau nu doar când farurile sunt arse, dar și când sunt folosite becuri neomologate sau cele utilizate nu funcționează corespunzător.

Pornind de la aceste particularități și având în vedere că punctul de amendă în 2023 a fost plafonat la 145 de lei, potrivit reglementărilor din Codul Rutier actual, conducătorii autovehiculelor din România care prezintă probleme cu sistemul de iluminare al mașinii pot fi amendați cu o sumă ce variază între 870 și 1160 de lei.

Comenteaza