Cum sunt convinși călătorii din Cluj să aleagă transportul în comun. Vinerea Verde, Biletul de sănătate, printre inițiativele de succes
- Scris de Ziua de Cluj
- azi, 11:19
- Social
- Ascultă știrea

Compania de Transport Public (CTP) Cluj prezintă o serie de inițiative care au crescut atractivitatea transportului în comun.
CTP a prezentat mai multe măsuri care au atras călătorii să folosească mai des mijloacele de transport în comun.
Vinerea Verde, Biletul de Sănătate, printre inițiativele de succes pentru transportul în comun din Cluj
Pentru a crește atractivitatea tranportului urban, precum și satisfacția clujenilor față de transportul public s-au implementat următoarele măsuri, unele dispuse de Primăria Cluj Napoca, altele solicitate de către consilierii locali:
„Vinerea Verde” - transport public gratuit în municipiul Cluj-Napoca şi în comunele Floreşti, Apahida, Baciu şi Gilău. În 2024 s-au înregistrat 26.000.000 milioane de călătorii în baza acestui proiect;
„Biletul de Sănătate” - În cele cinci luni și jumătate de funcționare a Stației de Sănătate, care a fost deschisă la 23 august 2021, în centrul orașului Cluj-Napoca, clujenii au reușit să facă peste 1,2 milioane de genuflexiuni. Adică peste 120.000 de minute de mișcare. În cei cinci ani de existență ai „Biletului de Sănătate” s-au emis aproape 220.000 de bilete celor care au făcut mișcare fizică. În 2024 clujenii și cetățenii din zona metropolitană au beneficiat de aproape 50.000 de bilete gratuite. Călătorii au făcut peste 655.000 de genuflexiuni și au pedalat peste 5.600 de kilometri. În total, în cei cinci ani, clujenii au făcut aproape 4,1 milioane de genuflexiuni. Stația deschisă în 2022, pe strada Regele Ferdinand, s-a bucurat de un succes la fel de mare, cu 21.784 de Bilete de Sănătate emise în total și 14.313 km parcurși pe bicicletă.
Peste 3,5 milioane de PET-uri reciclate pentru bilete gratuite la transportul în comun
Bilete gratuite în schimbul PET-urilor În 2022, Municipiul Cluj Napoca a acordat clujenilor 240.000 bilete gratuite pentru transportul în comun, obținute în urma reciclării a 3,6 milioane ambalaje de plastic, aluminiu sau sticlă. În 2023, în baza acestui proiect s-au adunat din mediul nostru înconjurător 700 de tone de reciclabile, respectiv peste 10 milioane de ambalaje, în schimbul cărora Primăria a oferit bilete GRATUITE și s-au deschis 3 puncte de colectare pentru sticle, plastic și hârtie. Astfel, s-a acordat în 2023 un număr de 548.843 de bilete gratuite, iar în anul 2024 un număr de 478.576 de bilete gratuite.
Liniile de noapte Începând din 1 iulie 2023, Compania de Transport Public Cluj-Napoca a extins transportul de noapte în municipiul Cluj-Napoca, prin introducerea a trei noi linii, 54N și 5N și 25N. Linia 54N a fost și este deservită de autobuze electrice, iar liniile 5N și 25N de troleibuze moderne. Cu toate acestea, în fiecare an aceste linii au generat pierderi Companiei de Transport Public, nefiind utilizate de călători pentru acoperirea costurilor.
Mai multe ajustări la transportul în comun făcute la solicătările călătorilor
În anii 2023, 2024 și 2025 - Linii noi și extinderea liniilor existente la solicitările publicului călător:
- Extinderea liniei 37, până la limita vestică a parcului Tetarom I, respectiv clădirea Universității Bogdan Vodă
- Extinderea liniei 44 de la girația aflată la intersecția străzii Alexandru Vaida Voevod cu str. Unirii, până pe strada Soporului cu apox. 1,6 km, făcând legătura între cart. Grigorescu, zona centrală, cartierul Gheorgheni și cartierul Sopor.
- Linia 56, care face legătura între cart. Dâmbu Rotund, Piața Gării și Piața Mihai Viteazul
- Extinderea liniei 34, prin prelungirea traseului peste Podul Răsăritului, din P-ța 1 Mai până în Piața Gării, realizându-se legătura întra cart. Gheorgheni, cartierul Mărăsti, Piața 1 Mai și Piața Gării.
- Linia 57, care face legătura între cart. Între lacuri și cart. Gheorgheni
- Linia 57 L, care face legătura între cart. Între Lacuri, cart. Gheorgheni, cart. Someșeni și Emerson.
„Continuăm să fim receptivi la solicitările călătorilor pentru a îmbunătăți serviciul de transport în comun și implicit de a răspunde nevoilor acestora”, a transmis CTP Cluj.