Guvernul a aprobat înfiinţarea Registrului Naţional de Cancer. Cum va funcționa RNC

Guvernul a aprobat înfiinţarea Registrului Naţional de Cancer. Cum va funcționa RNC

Guvernul a aprobat, joi, hotărârea privind înfiinţarea Registrului Naţional de Cancer. Organizarea efectivă, cât şi standardele de comunicare vor fi stabilite prin ordin al ministrului Sănătăţii în următoarele 30 de zile.

"A fost aprobată Hotărârea de Guvern privind înfiinţarea Registrului Naţional de Cancer, care va duce, în scurt timp, la o colectare unitară a informaţiilor privind toate tipurile de cancer, în vederea monitorizării incidenţei cancerelor la nivel naţional, evaluarea şi controlul impactului acestei boli şi fundamentarea politicilor de sănătate publică", a precizat Constantin, după şedinţa Executivului.

El a menţionat că, potrivit actului normativ aprobat, aceste raportări în Registrul Naţional de Cancer sunt obligatorii pentru întreg sistemul medical din România, fie public sau privat.

nfiinţarea Registrului Naţional de Cancer este o măsură prevăzută în Planul Național de Combatere a Cancerului, care reprezintă un sistem informatic de înregistrare nominală a cazurilor noi de cancer diagnosticate, pe baze populaționale.

“Se înfiinţează Registrul Naţional de Cancer, denumit în continuare RNC, ce reprezintă sistemul informational și informatic de înregistrare nominală a cazurilor noi, de cancer, pentru colectarea din surse multiple, stocarea și managementul datelor bolnavilor diagnosticați cu cancer, pe baze populaționale”, se arată în actul normativ aprobat joi de Executiv.

“Scopurile constituirii și funcționării RNC sunt colectarea și clasificarea informațiilor privind toate tipurile de cancer, pentru monitorizarea incidenței cancerului la nivel national, evaluarea și controlul impactului bolii și fundamentarea politicilor de sănătate publică”, mai prevede documentul.

RNC va fi administrat Institutului Naţional de Sănătate Publică (INSP), prin Centrul Naţional de Supraveghere al Bolilor Netransmisibile (CNSBN) și prin Centrul Naţional de Statistică în Sănătate Publică (CNSSP).

Potrivit actului normativ, furnizorii de servicii medicale de diagnostic și tratament vor fi obligați să raporteze datele bolnavilor diagnosticați cu cancer, iar direcțiile de sănătate publică (DSP) județene trebuie să raporteze decesele survenite la pacienți cu cancer.

De asemenea, unitățile medicale și instituțiile publice trebuie să desemneze un responsabil pentru raportarea datelor în Registrul Național de Cancer.

După aprobarea hotărârii de guvern, următorul pas este aprobarea unui ordin al ministrului Sănătății, în termen de 30 de zile, care va include metodologiile de raportare, circuitul informațional, precum și modul de constituire, organizare și funcționarea a RNC.

Pentru ca registrul să devină operațional, Ministerul Sănătății și INSP urmează să dezvolte și operaționalizeze aplicația informatică de înregistrare nominală a datelor bolnavilor diagnosticați cu cancer.

Actul normativ prevede și sancțiuni pentru necompletarea, de către furnizorii de servicii medicale de diagnostic și tratament, publici sau privată, a fișei unice de raportare a cazului de cancer “în termen de 30 de zile de la încheierea oricăruia dintre episoadele raportabile”.

Contravențiile prevăzute pornesc de la avertisment scris și ajung la amenzi de până la 5.000 de lei.

 

Comenteaza