Clujenii au sunat cel mai mult la 112 pentru urgențe, în 2021. La nivel național, aproape 1 milion de apeluri au fost legate de COVID

Clujenii au sunat cel mai mult la 112 pentru urgențe, în 2021. La nivel național, aproape 1 milion de apeluri au fost legate de COVID
| Foto: Cottonbro/Pexels

Clujul este județul cu cele mai multe apeluri de urgență la 112 în 2021. Pandemia a generat, anul trecut, aproape 1 milion de apeluri pentru situații legate de COVID, iar vârful a fost atins în luna octombrie.

În anul 2021, operatorii Serviciului de Telecomunicații Speciale (STS) 112 au preluat 10.337.426 de apeluri, cu 102.831 mai multe față de anul precedent. Dintre acestea, 6.127.023 (aproape 60%)  au fost urgențe reale, pentru care a fost necesară intervenția agențiilor specializate: Ambulanță, ISU-SMURD, Poliție, Jandarmerie, Salvamont. Diferența, de peste 4,2 milioane, o reprezintă apeluri  efectuate din eroare, solicitări de informații, farse și un procent redus de apeluri injurioase.

Județul Cluj a înregistrat, în 2021, cel mai ridicat procent de apeluri urgente, raportat la numărul total, cu 70,62%. Clujul este urmat de Timiș (69,94%) și București-Ilfov (68,20%), potrivit STS.

Numărul de urgențe 112 a fost apelat cu mai multă responsabilitate în 2021, care este și anul cu cele mai puține apeluri non-urgente de când România a fost implementat numărul unic de urgență 112.

Ambulanța, cea mai solicitată

Din totalul apelurilor la 112 pe 2021, peste 50% din acestea au fost tranferate spre serviciul de ambulanță.

112 a avut la Cluj cele mai multe apeluri urgente în 2021

Apeluri pentru Coronavirus

Operatorii STS au preluat cele mai multe apeluri în data de 18 octombrie 2021 – 57.797, iar dintre acestea 11.272 au reprezentat apeluri privind COVID-19.

La Serviciul de urgență 112 s-au primit, în 2021, 929.915 de apeluri legate de noul coronavirus. Cele mai multe apeluri COVID au fost preluate în luna octombrie – peste 247.000 de solicitări la nivel național, având o medie de 8.000 de apeluri COVID/zi.

Județele cu cel mai ridicat procent de apeluri non-urgente, raportat la numărul total, au fost:

  • Gorj – 62,41%
  • Mureș – 58,64%
  • Covasna – 56,42%

Cetățenii pot suna la 112 atunci când sunt într-o situație de urgență sau au motive să creadă că cineva se află într-o situație de urgență.

O situație de urgență este cea în care sunt puse în pericol viața, proprietatea și/sau mediul și care necesită asistența imediată a agențiilor specializate de intervenție: Ambulanță, SMURD, Poliție, Pompieri, Jandarmerie, Salvamont.

Serviciul de urgență 112 este pentru cetățeni și, utilizat responsabil, poate salva vieți.

Astăzi, 11 februarie, este Ziua Europeană a Numărului de Urgență 112, dedicată creșterii gradului de conștientizare a importanței acestui serviciu destinat cetățenilor.

Comenteaza