Call-center-ul pediatric Peditel 1791 apelat și din SUA

Call-center-ul pediatric Peditel 1791 apelat și din SUA
Serviciul medical gratuit de sfat pediatric prin telefonie non-stop Peditel, lansat la Cluj în 2014 și pilotat din septembrie în Alba Iulia, a înregistrat apeluri inclusiv din afara granițelor țării, din comunitatea românească din Europa și Statele Unite ale Americii.

"Peditel 1791 este un call center pediatric în care oferim sfat medical gratuit pentru părinți în cazul în care se întâmplă să aibă anumite probleme cu copiii. Pot suna la acest call center, care este deservit de medici specialiști din Cluj, 24 de ore din 24. Serviciul a apărut din inițiativa colegilor din Fundația Părinți din România. El funcționează în momentul de față la nivelul de Cluj, acolo există toată infrastructura, dar avem apeluri din toată țara și din afara țării", a declarat, joi, la Alba Iulia, fondatorul și directorul general al Life is Hard, Erik Barna.

El a menționat că au fost apeluri nu numai din Europa, ci și din SUA, din rândul membrilor comunității românești. Barna a precizat că apelul nu poate fi dat direct din țările respective, din cauza furnizorilor, pe numărul scurt și atunci trebuie sunat pe un număr lung. "Vom lansa și o aplicație mobilă astfel încât utilizatorii să poată să sune direct în call center oriunde s-ar afla", a menționat Erik Barna.

Alba Iulia este unul din orașele pilot în care Peditel este implementat, mai exact în cadrul soluțiilor tehnice oferite de către clusterul Cluj IT ce se integrează în ecosistemul de tip "smart city" care se dezvoltă la Alba Iulia.

Potrivit lui Barna, în acest an la Peditel 1791 au fost înregistrate peste 43.000 de apeluri, 70% dintre cazuri fiind rezolvate efectiv telefonic, cu sfaturi aplicabile de către părinți acasă. Astfel, părinții nu au mai fost nevoiți să meargă cu copiii în unitățile medicale de primire.

El a menționat că sfaturile acordate de medicul de gardă sunt sfaturi de intervenție rapidă, subliniind că serviciul nu înlocuiește consultul medical și nu este o alternativă la 112.

Până la sfârșitul anului se estimează că se vor înregistra peste 53.000 de apeluri, ceea ce reprezintă echivalentul a 10% din numărul total de copii care ajung la nivel național la UPU. Până acum, majoritatea apelurilor au provenit din București - 30%, Cluj - 29% și Constanța - 12%.

Serviciul este deservit de 15 medici specialiști-primari, iar serviciul funcționează nonstop, fiind deservit de un medic pe gardă.

 

Comenteaza