Vasile Dâncu nu crede în proiectul „România Educată”. De ce crede că strategia nu este realistă

Vasile Dâncu nu crede în proiectul „România Educată”. De ce crede că strategia nu este realistă
| Foto: facebook.com/vasilesebastiandincu

Senatorul PSD de Cluj, Vasile Dâncu, este de părere că este nevoie de o serie de schimbări în ceea ce privește proiectul „România Educată”, pentru ca acesta să funcționeze cu adevărat.

Într-o postare pe rețelele de socializare, preşedintele Consiliului Naţional al PSD susține că proiectul „România Educată” este important pentru faptul că recunoaște o „mare criză” a educației pe care o „trăim” astăzi și pentru că deschide calea către a regândi procesul educațional în România.

Totuși, parlamentarul clujean precizează că strategia nu este „realistă” și explică de ce:

• „Este necesar să avem o co-responsabilitate pentru această strategie, astfel încât să nu schimbăm curricula școlară sau sistemul de învățământ din an în an;

• Avem nevoie de politici educaționale care să favorizeze reducerea inegalităților în rândul elevilor;

• Finanțarea unităților de învățământ să fie realizată și diferențiată în funcție de rezultate; nu este corect să mai finanțăm școli, licee, universități care nu reușesc să aibă cifre medii de promovabilitate;

• Nu a fost valorificat în această strategie ceea ce am învățat de la această criză a pandemiei. Școala noastră a fost încercată puternic: 30% din copii nu au făcut școală online și avem nevoie în următorii ani de învățământ de tip remedial. Nu avem adaptată curricula la învățământul online, profesorii nu sunt pregătiți pentru asta și de aceea strategia trebuie să fie adaptată la această nouă realitate pentru că în viitor ne vom reîntoarce la aceste probleme;

• Învățământul universitar apare foarte vag în proiect. Dar pentru a putea gândi viitorul României avem nevoie de o serioasă reconfigurare a specializărilor pentru educația universitară, bazată pe nevoia pieței muncii. În plus, cercetarea universitară trebuie urgent pusă în legătură cu nevoile reale ale societății;

• Trebuie să avem în vedere cât mai urgent învățământul în limba română pentru românii din diaspora. Se nasc tot mai mulți copii români în afara țări, unii dintre ei revin apoi în țară. Acești copii nu cunosc limba română, se acomodează greu și astfel ajung să abandoneze școala. Este o mare risipă. Noi trebuie să facem colaborări cu Ministerul Educației din Spania, Germania, Italia. Trebuie să învestim în învățarea limbii române pentru a păstra identitatea românilor din aceste țări”, a transmis Dâncu.

Potrivit Administrației Prezidențiale, „România Educată” este proiectul național inițiat de șeful statului menit să susțină reașezarea societății pe valori, dezvoltarea unei culturi a succesului bazate pe performanță, muncă, talent, onestitate și integritate. Demersul a fost proiectat către viitor, întreaga abordare încercând să răspundă provocărilor următoarelor decenii.

Proiectul propune mai multe modificări în sistemul de educație, printre cele mai importante fiind posibilitatea liceelor de a introduce un examen de admitere care va fi susținut înaintea Evaluării Naționale (elevii care sunt admiși au opțiunea de a nu participa la Evaluarea Națională), examen de Bacalaureat unic bazat pe competențe minime (asemănător testelor PISA), posibilitatea elevilor de a trece de la un liceul profesional, la unul teoretic sau vocațional, în baza unui examen.

Comenteaza