Tişe trage un semnal de alarmă: "în învăţământ orice pare a fi prioritar, mai puţin elevul"

Tişe trage un semnal de alarmă:
Senatorul liberal Alin Tişe trage un semnal de alarmă cu privire la situaţia învăţământului românesc, susţinând că este nevoie de o reformă majoră în domeniu, în condiţiile în care "în învăţământ orice pare a fi prioritar, mai puţin elevul".

Mesajul său se referă la situaţia învăţământului şi a elevilor, mai ales a celor din ciclul primar, care din clasa I şi până vor finaliza primii patru ani de studiu nu beneficiază de manuale.

Senatorul consideră că situaţia, perpetuată în ultimii 3-4 ani, impune o regândire a modului în care se editează manualele, dar mai ales o regândire a modului în care „educaţia" trebuie reformată şi adaptată nevoilor elevilor.

"Pe lângă domeniul sănătăţii şi domeniul educaţiei este unul cu adresabilitate generală şi, la fel, priveşte viitorul acestei naţiuni. Din păcate, în ultimii 3-4 ani, se constată din ce în ce mai des probleme majore, în ciuda existenţei şi semnării unui pact naţional pentru educaţie. Constatăm că în învăţământ orice pare a fi prioritar, mai puţin elevul: educaţia sa, siguranţa sa la şcoală, dezvoltarea sa psiho-emoţională.

Da, este o problemă majoră că nu se finalizează la timp licitaţiile pentru tipărirea manualelor, dar la fel de gravă este problema conţinutului lor. Da, este o problemă majoră că bugetele şcolilor nu sunt sau nu par niciodată suficiente, dar mai grav este accesul agresorilor în şcoli.
Da, este o problemă majoră că salariile profesorilor nu sunt la nivelul la care ar merita, dar şi mai grav este că avem din ce în ce mai multe cadre didactice nepregătite sau violente"
, a transmis el.

Tişe susţine că a ridicat aceste probleme pentru a trage un semnal de alarmă şi anume că "învăţământul necesită o reformă majoră! Şi nu doar curriculară!". El este de părere că autorităţile trebuie să se mobilizeze şi să dea dovadă de responsabilitate în domeniu, cu atât mai mult cu cât este vorba de copii şi de viitorul lor.

Senatorul mai afirmă că "este cazul să facem din elevii români subiectul dezbaterii în domeniu, nu simplu obiect cu care operează sistemul de învăţământ".

Comenteaza