„Copii" şi navetiştii. Mesaj agramat al liderului PSD Cluj

„Copii
Horia Nasra sare la gâtul primarului Emil Boc ca să acopere ce au stricat PSD-iştii lui.

Deputatul PSD Horia Nasra se implică în problemele legate de transporturi. Acesta a criticat Compania de Transport Public (CTP) şi Primăria Cluj-Napoca pentru că nu preiau traseul către Aiton, unde este un primar PSD.

„Copii (cu trei de i, domnule Nasra n.r.) şi navetiştii în general din comuna Aiton se confruntă de şase luni cu o gravă problemă de mobilitate: nu mai au un mijloc de transport în comun, cu care să se deplaseze către Cluj-Napoca (5 km), după ce societatea care opera traseul Cluj-Napoca - Vâlcele - Rediu - Aiton, s-a retras din programul judeţean de transport. Primarul localităţii, dl. Nicolae Făgădar, a semnalat din timp această problemă şi a notificat Executivul primăriei municipiului Cluj-Napoca, implicit Compania de Transport Public, în contextul în care localitatea face parte din zona metropolitană", a scris Nasra pe Facebook, care apoi trece la un atac dur: „Îi solicit lui Emil Boc să nu mai conducă la fără frecvenţă Asociaţia Metropolitană de Transport şi să accepte calitatea de membru a comunelor limitrofe Clujului (...) doar capriciul politic al domnului Emil Boc ţine această localitate izolată de municipiu!".

Dacă analizăm puţin, ajungem la Alis, un grup de firme apropiate de PSD. A-ul, de la Alis, Alin Popovici, este consilier judeţean şi membru al Biroului Permanent Judeţean al PSD. S-ul din capăt, Sorin Şipoş, are soţia, Simina, în acelaşi BPJ, fostă candidată la Senat. Când PSD-iştii clujeni au plecat la Bucureşti, la un mare miting, ia ghiciţi cu autobuzele cui s-au deplasat?

Nasra spune că de şase luni „copii" şi navetiştii nu mai au un mijloc de transport către Cluj. Ce s-a întâmplat acum şase luni? Societatea Tours Claus, membră Alis, s-a retras de pe traseu invocând motive de rentabilitate. Ca o paranteză, să spunem că Popovici, Şipoş, dar şi patronul Tours Claus, Liviu Jişa (Li-ul din Alis), sunt originari chiar din Aiton. Popovici încă locuieşte acolo, dar are cu ce se deplasa la şedinţele de Consiliu Judeţean, în timp ce Jişa s-a mutat la Cluj, iar Şipoş, la Câmpia Turzii. De acum şase luni s-au mai organizat licitaţii, dar nimeni nu s-a înghesuit să parieze pe această relaţie. Chiar acum există o licitaţie nouă pornită de Consiliul Judeţean în care este inclus traseul în cauză; eventualul câştigător ar urma să fie anunţat în 19 februarie.

Deci PSD vrea ca acest traseu nerentabil să fie preluat de CTP, pentru că Aitonul face parte din zona metropolitană. Principiul este, până la urmă, corect. Dar poate că atunci Alis ar trebui să iasă şi de pe un alt traseu din zona metropolitană pe care îl operează, Cluj - Gilău. Acolo merge Sosim Trans SRL, din cadrul grupului. Gilăul a cerut printr-o hotărâre de Consiliu Local să intre CTP, comuna face parte din zona metropolitană, condiţiile sunt deci îndeplinite. Dar există o problemă: este un traseu rentabil. De altfel, Emil Boc, preşedintele Asociaţiei Metropolitane de Transport, a spus în 2017 că următoarea destinaţie a CTP este Gilăul. Dar de acolo Alis nu doreşte să plece în ruptul capului, ajutată, desigur, şi de lege. Există un program judeţean de transport care expiră anul viitor şi în care Sosim SRL are monopol pe relaţia Cluj-Gilău. La următoarea licitaţie, dacă va exista, probabil că această cursă va fi oferită CTP.

Ca cetăţeni ai zonei metropolitane, îl delegăm pe Horia Nasra să negocieze cu PSD-iştii săi din Alis ieşirea de pe toate traseele pe care le deţin firmele grupului în această zonă şi promitem să obţinem de la CTP extinderea pe toate aceste trasee. Facem petiţii, chiar şi manifestaţie în faţa sediului, dacă trebuie. Asta ca să fie mulţumiţi „copii şi navetiştii".

Referitor la acest subiect, primarul Clujului a declarat marţi, la Realitatea FM: "Nu ne putem permite să ducem transportul în alte localităţi în detrimentul calităţii transportului din municipiu. Clujul susţine enorm cumpărarea de mijloace de transport moderne. Pentru Aiton, a existat o licitaţie la Consiliul Judeţean, din câte ştiu. Mi-s dragi oamenii din Aiton, dar nu e problema noastă transportul de acolo. Suntem interesaţi să îi ajutăm, dar nu e prima noastră obligaţie transportul judeţean. Când se va mări parcul auto, vom ajunge şi la Aiton".

 

Comenteaza