CNAIR vrea ca Transfăgărăşanul să rămână deschis o perioadă cât mai lungă din an

CNAIR vrea ca Transfăgărăşanul să rămână deschis o perioadă cât mai lungă din an

Directorul CNAIR, Cristian Pistol, anunţă va fi elaborat un studiu de fezabilitate prin care să fie găsite soluţii tehnice pentru menţinerea Transfăgărăşanului deschis pentru circulaţie, între Piscul Negru şi Cabana Bâlea Cascadă, o perioadă cât mai lungă din an.

”Primul pas important pentru modernizarea Transfăgărăşanului (DN 7C)! Am transmis astăzi spre validare către (ANAP) documentaţia necesară licitaţiei contractului pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate între km 104 şi km 130+800. Prin acest contract vrem să identificăm acele soluţii tehnice care să permită circulaţia o perioadă cât mai lungă anual între Piscul Negru şi Cabana Balea Cascadă. Acest drum unic în lume va deveni mult mai accesibil şi mai sigur pentru toţi cei care vor să îl viziteze”, a scris, marţi, pe Facebook, Cristian Pistol.

Potrivit acestuia, contractul va avea o durată maximă de 12 luni, dintre care 3 luni pentru elaborarea expertizei tehnice şi 9 luni pentru elaborarea documentaţiei de avizare a lucrărilor.

Finanţarea contractului va fi asigurată prin Programul Transport (PT).

Şeful CNAIR a adăugat că, după validarea documentaţiei, va putea fi lansat anunţul de participare la licitaţie.

Transfăgărăşanul va fi modernizat: parcări, zone de „viewpoint”, panouri de informare digitale

Proiectul CNAIR de modernizare a Transfăgărășanului urmărește aducerea și îmbunătățirea infrastructurii rutiere existente la nivelul parametrilor optimi de funcționare pentru “desfășurarea, pe cât posibil, a traficului tot timpul anului pe Transfăgărășan, și pentru a dezvolta economic regiuni deservite de rețeaua rutieră existentă”. Astfel, se caută soluții viabile și constructive privind viitoarele elemente de pe DN 7C precum:

  • Polate, consolidări, lucrări de scurgere a apelor, lucrări de siguranță rutieră;
  • Zone pentru parcări (spații pentru comercianți în parcări, modalități de taxare a acestor spații de servicii publice);
  • Zone de “viewpoint”;
  • Zone pentru banda de vehicule grele;
  • Panouri de informare digitale “la poale”: număr locuri de parcare libere, temperatură/vânt/polei, etc.
Comenteaza