Românii folosesc telefoanele inteligente şi şase ore pe zi

Românii folosesc telefoanele inteligente şi şase ore pe zi
Mobilitatea digitală și conectivitatea sunt tot mai importante în viața personală și în mediul de afaceri, conform studiului „Utilizarea dispozitivelor mobile”. El analizează percepțiile utilizatorilor români privind durata de folosire, conținutul accesat, aplicațiile descărcate sau beneficiile dispozitivelor mobile noncomputer - smartphone, tabletă, telefon mobil, phabletă, smartwatch, brățară fitness.

Utilizatorii români poartă peste tot dispozitivele mobile, le verifică frecvent și foarte des se întâmplă să utilizeze mai multe în același timp. Top 3 al celor mai utilizate dispozitive mobile arată că 62% dintre utilizatorii de smartphone, 23% dintre utilizatorii de telefon mobil și 18% dintre utilizatorii de tabletă le folosesc între 2 și peste 6 ore/zi. Două treimi dintre respondenți spun că din momentul trezirii și până se uită la dispozitivul mobil trec sub 30 minute. Pentru 29% rutina dimineții începe cu verificarea dispozitivului mobil înainte de micul dejun și uneori chiar înainte de spălatul pe față. 
 
52% dintre respondenți se uită de 11-50 de ori în fiecare zi la dispozitivele lor mobile, iar 22%, de 51-200 de ori. Cea mai mare frecvență de utilizare a dispozitivelor mobile – peste 200 de ori în 24 de ore – se constată la segmentul 25-35 de ani (41%). Următorul segment  cu frecvența mare de utilizare este cuprins între 45 şi 55 de ani (26%). Industriile ce oferă respondenților cea mai bună experiență de accesare a informației pe dispozitivul mobil sunt: media și divertisment (63% dintre respondenți), servicii financiar-bancare (52%), tehnologie și IT (47%), telecomunicații (36%). 
 
„Convergența digitală nu afectează iremediabil doar afacerile din economiile occidentale, ci are efect în toate industriile și în toate zonele geografice. Această convergență digitală într-un ritm accelerat obligă și business-urile românești să țină cont de modificările pe care le aduce”, declară Bogdan Ion, country managing partner la EY România. Industriile precum construcții și imobiliare (8%), leasing și asigurări (4%) și petrol și gaze (3%) au de îmbunătățit experiența de accesare a informației pe dispozitive mobile. Studii globale estimează o creștere anuală a traficului video cu 55% până în 2020, impulsionat de serviciile de streaming și de includerea de tot mai mult conținut video în spațiul de media și publicitar. 37% dintre respondenți vizionează 1-5 conținuturi video/săptămână, 21% peste 15, 19% între 6 și 10 conținuturi video, 14% nu vizionează niciun conținut video.
 
Studiul scoate în evidenţă utilizarea unui număr mare de aplicații, ceea ce se explică și prin categoriile diverse din care fac parte: 66% dintre respondenți folosesc aplicații din categoria business, 60% din categoria foto & video, 46% din categoria muzică și entertainment, cele mai coborâte valori la utilizarea aplicațiilor le înregistrează categoriile lifestyle (28%), health & fitness (25%) și sport (17%).  „Felul în care avansul tehnologic și transformarea digitală pe care o parcurgem acum ne propun noi moduri în care să relaționăm și să accesăm informațiile, schimbă paradigma multor industrii, de la media și telecomunicații, la servicii financiar-bancare și servicii medicale. Iar acesta este numai început”, concluzionează Elena Badea, director de marketing la EY România. 
 
Studiul analizează percepțiile utilizatorilor din România privind durata de folosire a acestora, conținutul accesat, aplicațiile descărcate sau beneficiile pe care le asociază utilizării dispozitivelor mobile. Referindu-se la dispozitive mobile, studiul ia în considerare o categorie distinctă de tehnologie noncomputer care include smartphone, tabletă, telefon mobil, phabletă, smartwatch, brățară fitness. Analiza are la bază 1.040 de răspunsuri la un chestionar din 33 întrebări primite în perioada 8-29 iunie de la respondenți preponderent din mediul urban, cu vârste între 18 și peste 55 de ani, din 31 de județe. EY este una dintre cele mai mari firme de servicii profesionale la nivel global, cu 212.000 de angajaţi în 150 de ţări şi venituri de 28,7 miliarde de dolari în anul fiscal 2015. În România, EY are 650 angajaţi în Bucureşti, Cluj-Napoca, Timişoara, Iaşi, Chişinău.    

Comenteaza