Software clujean câştigător într-o competiţie mondială a Microsoft, în centrele de recuperare fizică din ţară

Software clujean câştigător într-o competiţie mondială a Microsoft, în centrele de recuperare fizică din ţară
Profesorul clujean care a coordonat una dintre cele mai bune echipe de studenţi IT-işti din lume la competiţia Imagine Cup a Microsoft spune în exclusivitate pentru ziuadecj.ro că programul cu care clujenii au câştigat competiţia va intra într-o fază de testare clinică, după care acesta va ajunge "în cât mai multe centre de recuperare fizică din ţară".
">

"Programul MIRA trebuie să intre într-o fază de testare clinică, pentru a se determina cu exactitate tipurile de patologii la care poate fi aplicată cu precădere, precum şi gradul de creştere a eficienţei recuperării, comparativ cu metodele clasice existente. Imediat după ce avem aceste rezultate vom începe procesul de implementare a soluţiei în cât mai multe centre de recuperare fizică din ţară", spune coordonatorul Dan Suciu, lector la Facultatea de Matematică şi Informatică a Universităţii "Babeş-Bolyai".Acesta a coordonat echipa formată din patru studenţi clujeni care s-a clasat printre cele mai bune şase echipe din lume într-o competiţie organizată de Microsoft, în Statele Unite ale Americii, unde au participat aproape 360.000 de studenţi. Echipa "Simplex" este formată din patru studenţi - Alina Călin, Andrei Cantea, Andrei Dascălu şi Cosmin Mihaiu. Echipa s-a clasat pe primele poziţii în secţiunea Software Design a concursului, din 54 de echipe invitate în finală. Echipa clujeană a participat în competiţie cu o aplicaţie medicală pentru recuperarea persoanelor cu handicap temporar, numită MIRA - Medical Interactive Recovery Assistant.


Suciu spune că secţiunea unde clujenii s-au clasat printre primii, Software design, "este considerată regina competiţiei şi este secţiunea cu cele mai multe participări înregistrate în toată lumea". Profesorul clujean spune şi cum au ajuns clujenii printre cei mai buni concurenţi din competiţie: "Anul acesta la New York au intrat în concurs 67 de ţări. Fiecare echipă a avut de realizat un filmuleţ de 15 minute şi o prezentare live de 20 de minute în faţa unui juriu internaţional, format din patru persoane. În urma evaluărilor au fost alese primele 18 cele mai bune proiecte, care au trebuit din nou să susţină o preznetare în faţa unui juriu format din alte şase persoane. În urma acestei faze s-au ales şase echipe finaliste care au prezentat din nou proiectele în faţa unui juriu complet nou, format din şapte persoane, dar şi în faţa tuturor celorlalţi competitori şi a lumii întregăi, pentru că prezentările au fost transmise live pe Internet".
Întrebat cât timp a muncit echipa clujeană pentru proiectul MIRA, Suciu spune că nu a calculat orele, dar "pot spune că au fost multe nopţi albe". "Dacă
nu socotim perioada de concepere a ideilor principale ale proiectului, dezvoltarea efectivă a început în luna martie. Iniţial s-a luat în considerare utilizarea unui accelerometru, care este un senzor care măsoară acceleraţia pe bază inerţiei corpurilor. Principalul dezavantaj al acestuia a constat în imposibilitatea detectării mişcărilor foarte lente, prin urmare soluţia nu putea asista exerciţiile de recuperare ale persoanelor cu afecţiuni grave. Atunci am decis utilizarea tehnologiei Microsoft Kinect, care a permis detectarea tuturor tipurilor de mişcări ale membrelor indiferent de viteză, ceea ce a determinat oprirea dezvoltărilor realizate până în acel moment şi reînceperea dezvoltării de la zero în luna aprilie", sumarizează profesorul clujean.

Imagine Cup, ajunsă la a noua ediţie, este cea mai importantă competiţie de tehnologie adresată studenţilor, cu peste 350.000 de studenţi înregistraţi, reprezentând 183 de ţări din întreaga lume.

Vezi aici detalii despre proiectul câştigător

"Anul acesta am creat proiectul MIRA (Medical Interactive Recovery Assistant) care reprezintă o aplicaţie destinată pacienţilor care trebuie să facă exerciţii fizice pentru a se recupera. Am folosit sistemul Microsoft Kinect, care vede forma corpului şi mişcările lui, iar astfel putem urmări corectitudinea exerciţiilor făcute de pacienţi. Cu ajutorul aplicaţiei şi a jocurilor interactive pe care le-am creat, facem recuperarea pacienţilor mai plăcută şi interactivă. Aplicaţia oferă medicului statistici despre mişcările făcute de pacienţi şi despre îmbunătăţirea stării de sănătate. Medicul poate observa de la distanţp aceste mişcări", a declarat unul dintre componenţii echipei, Alina Călin. (C. PÂRVU)

Comenteaza