Proiect clujean în competiţia mondială Microsoft

Proiect clujean în competiţia mondială Microsoft
Echipa din Cluj a câştigat concursul naţional Imagine Cup cu un sistem revoluţionar pentru medicină şi s-a calificat în finala din SUA a celei mai importante competiţii internaţionale de profil.

Proiectul iniţiat la Cluj ar putea revoluţiona anumite zone abordate de kinetoterapie, astfel încât recuperarea unor bolnavi se va putea face de patru ori mai repede decât cu procedurile folosite până acum.

Imagine Cup este cea mai importantă competiţie de tehnologie adresată studenţilor din toată lumea, iar faza naţională a avut loc la Bucureşti, între 5 şi 6 mai. Locul I a fost obţinut de echipa Simplex de la Universitatea Babeş-Bolyai (UBB), alcătuită din Alina Călin, Andrei Cantea, Andrei Dascălu, Cosmin Mihaiu, studenţi în anul III la Facultatea de Matematică şi Informatică. Proiectul cu care au cucerit juriul se numeşte Medical Interactive Recovery Assistant (MIRA) şi presupune utilizarea tehnologiei Kinect pentru monitorizarea exerciţiilor fizice kinetoterapeutice ale pacienţilor care se află în perioada de recuperare medicală. "Cel mai important detaliu care a dus la câştigarea primului loc este, cu siguranţă, faptul că se foloseşte o tehnică de ultimă oră, lansată destul de recent chiar şi pe piaţa internaţională. În plus, este foarte extensibilă, se va putea aplica la multe alte lucrări pe viitor", a precizat, pentru ZIUA de CLUJ, mentorul echipei, Dan Suciu.

MIRA este un proiect aplicabil, iar echipa de la UBB chiar a început să colaboreze cu Spitalul de Recuperare. "Va trebui să fie avizat, iar asta implică anumite proceduri. Până atunci, lucrăm la îmbunătăţirea sistemului care a câştigat la Bucureşti, ne pregătim să mergem cu ceva şi mai bun la New York", a precizat Suciu. Împreună cu studenţii, acesta a lucrat trei luni la realizarea sistemului. Munca le-a fost prelungită şi de faptul că Microsoft încă nu a lansat o aplicaţie pe care ei au folosit-o în proiect. "MIRA ar putea revoluţiona ideea de recuperare a aparatului locomotor printr-o aplicare a terapiei ocupaţionale. Pacientul nu mai execută mecanic mişcările necesare, ci vede pe monitor efectul asupra organismului, iar aceasta îl stimulează foarte mult. La copii, recuperarea de patru săptămâni se va putea reduce la una singură", susţine Suciu.

Exerciţiile recuperatorii pot fi chiar jocuri implementate pe platforma Caregamer, soluţie cu care Simplex a câştigat finala naţională a aceleiaşi competiţii în 2010. Juriul care a ales proiectele câştigătoare a fost alcătuit din Ciprian Jichici - Microsoft Regional Director & MVP, Cristina Alexandru - Project Manager la Startups.ro, George Căruţaşu - prodecan la Universitatea Română-Americană, Ionuţ Bălan - Chief of Software Testlab CHIP Go Digital şi Valy Greavu - Imagine Cup Captain MVP. Echipa Simplex va concura în perioada 8-14 iulie la New York cu echipe din peste 100 de ţări.

Pe locul 2, tot clujeni

Locul secund al concursului naţional a fost ocupat tot de studenţi de la UBB. Echipa Insight este formată din Bogdan Gabriel Bondor, Cristian Emilian Roşu, Paul Stelian Sucală, mentor fiind conferenţiarul Simona Motogna. Proiectul a prezentat o soluţie dedicată educării oamenilor cu deficienţe de vedere. Sistemul oferă informaţii instant în alfabetul Braille prin intermediul unei aplicaţii desktop şi un dispozitiv numit Haptic Braille Tablet, care permite utilizatorilor să citească în Braille orice text primit prin Bluetooth în aplicaţia desktop.

 

 

Comenteaza