Video Foto Noi imagini de pe şantierul podului peste Someş, care leagă autostrăzile din jurul Clujului

Noi imagini de pe şantierul podului peste Someş, care leagă autostrăzile din jurul Clujului
Noi imagini de pe şantierul podului peste Someş, care leagă autostrăzile din jurul Clujului
Noi imagini de pe şantierul podului peste Someş, care leagă autostrăzile din jurul Clujului
Noi imagini de pe şantierul podului peste Someş, care leagă autostrăzile din jurul Clujului
Noi imagini de pe şantierul podului peste Someş, care leagă autostrăzile din jurul Clujului
Noi imagini de pe şantierul podului peste Someş, care leagă autostrăzile din jurul Clujului
Noi imagini de pe şantierul podului peste Someş, care leagă autostrăzile din jurul Clujului
Noi imagini de pe şantierul podului peste Someş, care leagă autostrăzile din jurul Clujului
Noi imagini de pe şantierul podului peste Someş, care leagă autostrăzile din jurul Clujului
Noi imagini de pe şantierul podului peste Someş, care leagă autostrăzile din jurul Clujului

Asociația Pro Infrastructură (API) a publicat o noi imagini de pe şantierul podului Gilău peste Someșul Mic, ciotul din Autostrada Transilvania (A3) care va conecta cei 8,7 km ai tronsonului Gilău - Nădășelu de restul șoselei de mare viteză spre Câmpia Turzii.

"Sâmbătă, 9 iunie 2018, un pasionat de infrastructură din comunitatea noastră a filmat din dronă ciotul de 766 m de la Gilău care va lega Autostrada Transilvania (A3) de lotul-muzeu Gilău - Nădășelu (8,7 km). Așa cum puteți observa din imagini, pe 10 deschideri s-au pus deja grinzile și au început și operațiunile de armare.

Instalarea grinzilor pe restul de 6 deschideri probabil că se va încheia în următoarele două săptămâni. Între timp, constructorul lucrează și la breteaua de acces dinspre Cluj-Napoca spre Nădășelu. Mai este de muncă la porțiunea de autostradă dintre pod și capătul circulabil din nodul Gilău și la breteaua de ieșire dinspre Nădășelu.

Termenul actualizat de finalizare pentru acest șantier este sfârșitul lunii septembrie. Sperăm să putem circula în octombrie, luând în considerare etapele birocratice necesare, dar și blocajele și negocierile interminabile din faza de recepție apărute pe alte proiecte de autostradă", transmite API.

 

Istoria acestui pod peste Someş este veche. El a fost inclus iniţial în lotul de autostradă pe care trebuia să îl facă Bechtel. Compania americană a început lucrul la pod, dar nu l-a terminat. În 2013 a fost reziliat contractul pe care Bechtel îl avea cu statul român.

Atunci când s-au licitat cei 8,7 km de autostradă dintre Gilău şi Nădăşel, în 2011, nu a fost cuprins şi acest pod în lucrare, pentru că la acel moment era în lucru la Bechtel, rezilierea contractului cu firma americană fiind făcută după finalizarea licitaţiei pentru tronsonul Gilău - Nădăşel.

În 2014 a mai fost o tentativă de realizare a acestui pod, dar ea a eşuat. Atunci a fost licitată proiectarea și execuția podului, care a fost, anulată însă pe motiv că ofertele ar fi fost neconforme. În 2015, s-a decis din nou scoaterea la licitație, doar pentru lucrările de execuție.

În 2017, şapte firme şi consorţii au depus oferte pentru finalizarea acestui pod. Două dintre asocieri conţin societăţi clujene: Nord Conforest, a fraţilor Ioan şi Dorin Aşchilean, şi Construcţii Napoca, a lui Ioan Bene. Licitaţia a fost câştigată însă de constructorul italian Tirrena Scavi.

Lucrările la tronsonul Gilău - Nădăşelu au fost demarate în august 2014, fiind realizate de asocierea UMB Spedition - Tehnostrade. Costul se ridică la 59 de milioane de euro, iar finanţarea este asigurată doar de la bugetul de stat. Tronsul a fost finalizat în 2017.

Comenteaza