Funcţionar public din Cluj, găsit incompatibil de către ANI
- Scris de Ziua de Cluj
- 02 Iun 2016, 13:30
- Eveniment
- Ascultă știrea

Conform unui comunicat remis presei, Mihuţ Vasile-Radu, funcţionar public în cadrul Primăriei comunei Chiuieşti, a încãlcat regimul juridic privind conflictul de interese în materie administrativã, întrucât, a fãcut parte atât din Comisia localã pentru stabilirea dreptului de proprietate privatã asupra terenurilor U.A.T. Chiuiești (comisie constituitã la data de 18 iulie 2014 prin Ordinului Prefectului județului Cluj și a cãrei componențã a fost modificatã prin
Ordinele Prefectului județului Cluj la datele de 26 ianuarie 2015 și 20 august 2015), cât și din Comisia de inventariere anualã a patrimoniului public și privat al comunei Chiuiești (comisie constituitã conform Dispozițiilor primarului comunei Chiuiești din datele de 24 noiembrie
2014 și 25 noiembrie 2015), comisii în cadrul cãrora activeazã și Mihuţ Ioan (funcționar public în cadrul aceleiași primãrii și rudã de gradul I a persoanei evaluate).
Comisiile menționate au întocmit opt acte administrative/juridice, acte semnate atât de persoana evaluatã, cât și de ruda de gradul I a acesteia.
"Complementar conflictului de interese generat de participarea în cadrul comisiilor constituite conform legii, a numiților Mihuţ Vasile-Radu și Mihuţ Ioan, ambii funcționari publici în cadrul Primãriei comunei Chiuiești, evidențiem faptul cã, atât în Comisia localã pentru stabilirea dreptului de proprietate privatã asupra terenurilor Chiuiești (comisie în cadrul cãreia numiții au calitatea de membrii), cât și în Comisia de inventariere anualã a patrimoniului public și privat al comunei Chiuiești (comisie în cadrul cãreia Mihuţ Vasile-Radu a deținut calitatea de președinte,
respectiv secretar), participarea și implicarea sus-numiților în aspectele circumscrise acestor comisii a avut un rol esențial în aprobarea ulterioarã a acestora", transmit reprezentanţii ANI.
Persoana evaluatã a încãlcat, astfel, dispozițiile art. 79, alin. (1), lit. b) din Legea nr. 161/2003 , potrivit cãruia „Funcționarul public este în conflict de interese dacã [...] lit. b) participã în cadrul
aceleiași comisii, [...] cu funcționari publici care au calitatea de [...] rudã de gradul I ", coroborat cu dispozițiile art. 79, alin. (2) și alin. (3) din același act normativ, potrivit cãruia „alin. (2) În cazul existenþei unui conflict de interese, funcţionarul public este obligat [...] sã-l informeze de îndatã pe şeful ierarhic cãruia îi este subordonat direct. [...]; alin. (3) În cazurile prevãzute la alin. (1), conducãtorul autoritãţii sau instituþiei publice, la propunerea şefului ierarhic cãruia
îi este subordonat direct funcţionarul public în cauzã, va desemna un alt funcţionar public, care are aceeaţi pregãtire şi nivel de experienţã".
Persoanele evaluate au fost informate despre declanșarea procedurii de evaluare, elementele identificate, precum și drepturile de care beneficiazã - de a fi asistat sau reprezentat de un avocat și de a prezenta date sau informații pe care le considerã necesare, personal ori
prin transmiterea unui punct de vedere scris. Persoanele evaluate au depus la dosarul de evaluare un punct de vedere, în exercitarea dreptului la apãrare.
„Fapta persoanei cu privire la care s-a constatat [...] încãlcarea obligațiilor legale privind conflictul de interese ori starea de incompatibilitate constituie abatere disciplinarã și se sancționeazã potrivit reglementãrii aplicabile demnitãții, funcției sau activitãții
respective [...]". „Persoana [...] fațã de care s-a constatat existența conflictului de interese ori starea de incompatibilitate este decãzutã din dreptul de a mai exercita o funcție sau o demnitate publicã [...] pe o perioadã de 3 ani de la data eliberãrii, destituirii din funcția ori demnitatea publicã respectivã sau a încetãrii de drept a mandatului. Dacã persoana a ocupat o funcție eligibilã, nu mai poate ocupa aceeași funcție pe o perioadã de 3 ani de la încetarea mandatului".