Cum vor fi acordate voucherele de vacanţă pentru angajaţii din învăţământ

Cum vor fi acordate voucherele de vacanţă pentru angajaţii din învăţământ

Salariaţii din învăţământ primesc în acest an o singură indemnizaţie de vacanţă, sub formă de vouchere, pe suport electronic, în cuantum de 1.450 lei, în limita sumelor prevăzute în buget alocate cu această destinaţie.

Această prevedere apare într-un ordin de ministru publicat în Monitorul Oficial, referitor la stabilirea modalităţii de acordare a voucherelor de vacanţă pentru unităţile/ instituţiile de învăţământ de stat, Ministerul Educaţiei şi Cercetării şi alte instituţii publice din subordinea acestuia, pentru anul 2020.

Potrivit ordinului, beneficiază de vouchere de vacanţă personalul care a desfăşurat activitate în anul 2020, indiferent de durata acesteia, inclusiv personalul pensionat/ detaşat.

În cazul salariatului al cărui contract individual de muncă/ raport de serviciu, la data acordării voucherelor de vacanţă, este suspendat sau a încetat în cursul anului 2020, acesta poate beneficia de vouchere de vacanţă numai dacă, în termen de maximum 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentului ordin, depune la unitate/ instituţie o cerere în acest sens, precum şi dovada achitării impozitului aferent prin virament bancar în contul unităţii/ instituţiei.

În cazul încadrării în sistem de cumul/ plata cu ora, voucherele de vacanţă sunt acordate de către angajatorii unde beneficiarii în cauză îşi au funcţia de bază, potrivit legii.

Beneficiarii au dreptul să îşi aleagă unitatea afiliată pentru achiziţionarea serviciilor turistice.

Cei care nu doresc să primească vouchere de vacanţă depun o solicitare scrisă în acest sens la unitatea/ instituţia angajatoare, în termen de 30 de zile de la data publicării ordinului în Monitorul Oficial.

Voucherul de vacanţă are perioada de valabilitate de un an de la data alimentării suportului electronic, fără a se înţelege că aceasta este perioada de valabilitate a suportului electronic, se arată în ordin.

Angajatorii sunt obligaţi să înştiinţeze beneficiarii cu privire la data alimentării suportului electronic şi valoarea voucherelor de vacanţă transferate pe acesta.

''La sfârşitul perioadei de valabilitate a suportului electronic pe care au fost alimentate voucherele de vacanţă sau la data încetării raporturilor de muncă, beneficiarul are obligaţia de a restitui angajatorului suportul electronic, iar acesta, la rândul lui, va restitui suportul electronic unităţii emitente. În cazul în care beneficiarul a utilizat în totalitate sau în parte voucherele de vacanţă alimentate electronic, iar ulterior intervine o cauză de restituire, acesta va restitui angajatorului contravaloarea voucherelor de vacanţă necuvenite, în termen de 30 de zile de la producerea cauzei care determină restituirea'', precizează sursa citată.

Sumele reprezentând voucherele de vacanţă sunt supuse impozitării în luna în care au fost acordate beneficiarului. În situaţia în care se restituie voucherul/contravaloarea acestuia, persoana beneficiază de recalcularea impozitului în luna următoare restituirii, se mai arată în documentul publicat în Monitorul Oficial.

Comenteaza