Ce nereguli a găsit CNAIR la Autostrada Turda - Sebeş + Factură URIAŞĂ la curent, pe decembrie - GALERIE FOTO

Ce nereguli a găsit CNAIR la Autostrada Turda - Sebeş + Factură URIAŞĂ la curent, pe decembrie - GALERIE FOTO
A venit prima factură pentru energie electrică la tronsonul al treilea al A10 şi este piperată.

Reprezentanţii Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere din România (CNAIR) urmează să decidă dacă tronsonul al treilea al Autostrăzii Sebeş - Turda, primul finalizat, va fi sau nu deschis publicului. Membrii comisiei de recepţie au vizitat marţi porţiunea de autostradă construită de compania Tirrena Scavi şi au rămas în zonă. Ei sunt cazaţi la Alba Iulia.

Discuţiile continuă pentru că au existat mai multe imperfecţiuni la autostradă. Într-un loc asfaltul face "burtă", în alt loc este prea proeminent, asfaltul are locuri unde este turnat neregulat, sunt unele probleme şi la parapete. Reprezentanţii CNAIR sunt nemulţumiţi şi de faptul că iluminatul este realizat cu lămpi pe sodiu şi nu cu led.

Acesta funcţionează deja şi, conform unor informaţii neoficiale, ar fi dus la un mic dezastru: factura de curent pe decembrie s-ar ridica la 100.000 de euro. Este posibil însă să existe aici şi nişte regularizări din perioada organizării de şantier. În galeria foto găsiţi câteva dintre neregulile care au dus la amânarea inaugurării investiţiei. Pe acest sector de autostradă nu se mai lucrează din 30 noiembrie 2017.

„La recepţia de anul trecut au fost constatate următoarele probleme: nerespectarea proiectului propus şi asumat chiar de antreprenor, pentru construcţia căilor de rulare pe pod, zone cu exces de bitum, iluminatul pe poduri era realizat cu lămpi pe sodiu şi nu cu led, situaţie care duce la creşterea facturii energiei electrice şi implicit a cheltuielilor de operare. Din cei 12,4 km, aproximativ 10 km, între nod Unirea şi nod Aiud vor fi circulabili. După ce va fi recepţionat şi lotul 4 Sebeş-Turda, se va circula cursiv pe 27 de km de autostradă, între nod Turda şi nod Aiud", spuneau oficialii CNAIR, la finele lui 2017.

Lotul 3 (12,45 km) urmează traseul de la intrarea în Aiud până la nodul de la Decea, de fapt între Decea şi Inoc, judeţul Alba. Pe acest tronson sunt două noduri rutiere, inclusiv bretele de acces, la Aiud (km 44+700) şi Unirea (km 53+200). Constructor este Tirrena Scavi (Societa Italiana per Condotte d'Acqua), cu valoare contract de 420.511.921 lei (fără taxa pe valoarea adăugată), semnat în 16 aprilie 2014 şi termen iniţial de finalizare a lucrării 20 martie 2016.

Comenteaza