Borduri pe mijlocul DN1, lângă Cluj-Napoca! "CNAIR a recunoscut că sunt executate prost, dar şantierele zac abandonate de un an"

Borduri pe mijlocul DN1, lângă Cluj-Napoca! "CNAIR a recunoscut că sunt executate prost, dar şantierele zac abandonate de un an"
Borduri pe mijlocul DN1, lângă Cluj-Napoca! "CNAIR a recunoscut că sunt executate prost, dar şantierele zac abandonate de un an"
Borduri pe mijlocul DN1, lângă Cluj-Napoca! "CNAIR a recunoscut că sunt executate prost, dar şantierele zac abandonate de un an"
Borduri pe mijlocul DN1, lângă Cluj-Napoca! "CNAIR a recunoscut că sunt executate prost, dar şantierele zac abandonate de un an"
Borduri pe mijlocul DN1, lângă Cluj-Napoca! "CNAIR a recunoscut că sunt executate prost, dar şantierele zac abandonate de un an"
Borduri pe mijlocul DN1, lângă Cluj-Napoca! "CNAIR a recunoscut că sunt executate prost, dar şantierele zac abandonate de un an"
Borduri pe mijlocul DN1, lângă Cluj-Napoca! "CNAIR a recunoscut că sunt executate prost, dar şantierele zac abandonate de un an"
Borduri pe mijlocul DN1, lângă Cluj-Napoca! "CNAIR a recunoscut că sunt executate prost, dar şantierele zac abandonate de un an"

Pe DN1, între Cluj-Turda și Cluj-Oradea, sensurile de circulaţie au început să fie separate prin borduri, iar benzile au fost îngustate. Oamenii au protestat, CNAIR a recunoscut că lucrările sunt executate prost, dar.... de mai bine de un an nu s-a găsit nicio soluţie salvatoare. 

În prima parte a anului 2017 a fost prezentată situația proiectelor derulate de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere pentru modernizarea infrastructurii rutiere cu scopul creșterii siguranței rutiere (insule de calmare, separatoare de sens) pe DN 1 în zona localităților Tureni, Vâlcele, Feleac și altele.

"Mulți locuitori au criticat aspru aceste măsuri, în primul rând din cauza separatoarelor fizice (garduri) care au rupt practic în două localitățile vizate, accesul dintr-o parte în alta devenind un calvar. În plus, s-au petrecut numeroase accidente în aceste zone. În urma escaladării situației în spațiul public, Ștefan Ioniță (Directorul General CNAIR) a declarat că lucrările sunt executate prost, produc disconfort participanților la trafic și că a decis stoparea lor până la stabilirea unor soluții de corectare în urma unui audit de siguranță rutieră.

De la acea declarație a lui Ștefan Ioniță a trecut aproximativ un an, timp în care interesul pentru acest subiect a dispărut. Șantierele zac abandonate, iar lucrările nefinalizate și semnalizarea provizorie produc disconfort și sunt un pericol permanent pentru șoferi și localnici. Astfel că am avut numeroase accidente soldate cu decese și degradări continue ale infrastructurii drumului național. În ultimele 12 luni nu s-a schimbat absolut nimic", transmit reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructura (API). 

Datele oficiale CNAIR dau proiectele la un progres fizic de peste 60%, respectiv 80%, însă stadiile financiare sunt abia la 16%, respectiv 17%. 

"Solicităm conducerii CNAIR să deruleze corespunzător aceste proiecte nu doar când există o presiune publică ridicată, ci în mod continuu! O companie de drumuri care își dorește să implementeze investiții de miliarde de euro (cum ar fi autostrăzile montane), ar trebui să fie capabilă să ia o decizie, în mai puțin de un an de zile, referitoare la câteva insule de calmare și borduri de pe mijlocul unui drum", subliniază API. 

Comenteaza