Autostrada "muzeu" de lângă Cluj, dată în folosință abia în 2019

Autostrada
Autostrada Gilău-Nădășelu va fi deschisă circulaţiei auto în 2019, atunci când va fi dat în folosinţă podul care să lege drumul de A3, Gilău - Câmpia Turzii.

"Am semnat contractul, am dat ordinul de începere a lucrărilor și spre finalul anului viitor va fi finalizat acest pod pentru a fi operabilă această autostradă pe care dvs o catalogați ca și muzeu", a declarat Ștefan Ioniță, directorul CNAIR, prezent la Cluj-Napoca la semnarea protocolului de colaborare între Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) și localitatile Cluj-Napoca, Gilău, Florești și Apahida în scopul elaborării studiului de fezabilitate și a documentației tehnice necesară pentru emiterea autorizației de construire pentru obiectivul de investiții "Drumul Trans-Regio Gilău-Apahida, TR Feleac (Centura Metropolitană Gilău-Apahida)", scrie turdanews.ro. 

Autostrada "muzeu", Gilău-Nădășelu, este terminată, dar nu poate fi folosită. Istoria podului peste Someş este veche. El a fost inclus iniţial în lotul de autostradă pe care trebuia să-l facă Bechtel. Compania americană a început lucrul la pod, dar nu l-a terminat. În 2013 a fost reziliat contractul pe care Bechtel îl avea cu statul român.

Atunci când s-au licitat cei 8,7 km de autostradă dintre Gilău şi Nădăşel, în 2011, nu a fost cuprins şi acest pod în lucrare, pentru că la acel moment era în lucru la Bechtel, rezilierea contractului cu firma americană fiind făcută după finalizarea licitaţiei pentru tronsonul Gilău - Nădăşel.

În 2014 a mai fost o tentativă de realizare a acestui pod, dar ea a eşuat. Atunci a fost licitată proiectarea și execuția podului, care a fost, anulată însă pe motiv că ofertele ar fi fost neconforme. În 2015, s-a decis din nou scoaterea la licitație, doar pentru lucrările de execuție.

În 2017, şapte firme şi consorţii au depus oferte pentru finalizarea acestui pod. Două dintre asocieri conţin societăţi clujene: Nord Conforest, a fraţilor Ioan şi Dorin Aşchilean, şi Construcţii Napoca, a lui Ioan Bene. Licitaţia a fost câştigată însă de constructorul italian Tirrena Scavi.

Lucrările la tronsonul Gilău - Nădăşelu au fost demarate în august 2014, fiind realizate de asocierea UMB Spedition - Tehnostrade. Costul se ridică la 59 de milioane de euro, iar finanţarea este asigurată doar de la bugetul de stat.

 

 

Comenteaza