Autostrada A10 Sebeș-Turda. Şantierul lotului 2, văzut din dronă: "subfinanțare cronică, progres ..."

Autostrada A10 Sebeș-Turda. Şantierul lotului 2, văzut din dronă: "subfinanțare cronică, progres ..."

Aktor, antreprenorul lotului 2 al autostrăzii Sebeș-Turda, chiar dacă a reușit în anul 2019, în special după încheierea contractelor cu firmele Retter și Marcotim, să adune un număr rezonabil de prestatori, cu utilajele  și forța de munca aferentă, totuși progresul fizic a fost cu mult sub așteptări din cauza subfinanțării cronice. 

Mult timp s-a lucrat de la o cisternă de motorină la alta, spre finalul anului, firma Marcotim fiind nevoită să organizeze un protest din cauza facturilor restante.

Luni se lucra sporadic pe lotul 2, firma Marcotim (Marcu) intrând deja în vacanță din 12 decembrie. Practic, între Sântimbru și Teiuș nu lucra niciun utilaj. Dincolo de calea ferată de la Teiuș se lucra la terasamente, una dintre probleme lotului 2, bălțile din această zonă, unde pânza freatică este foarte ridicată, fiind deja în mare parte rezolvată.

La km 34, viitorul pod peste râul Mureș de la Rădești, firma Retter nu a reușit să ridice și să monteze grinzile din tablier metalic, din cauza faptului că antreprenorul general nu a le-a asigurat condițiile necesare: acces și platforma pentru o macara șenilată de 600 t. Mai multe, AICI! 

Comenteaza