Modernizarea școlilor și îmbunătățirea educației în mediul rural. Care sunt celelalte priorități ale ISJ Cluj în 2016

Modernizarea școlilor și îmbunătățirea educației în mediul rural. Care sunt celelalte priorități ale ISJ Cluj în 2016
În anul 2016, o serie de imobile ale școlilor clujene ar trebui să capete o nouă înfățișare. În plus, Inspectoratul Școlar Județean analizează și posibilitatea atragerii de fonduri europene pentru a dezvolta mai multe proiecte educaționale.

Pe zona de investiții, ISJ Cluj vizează finalizarea lucrărilor la noul sediu al inspectoratului, reabilitarea sau chiar relocarea unor grădinițe cu probleme, precum și construirea sau modenizarea unor unități de învățământ. Chiar dacă le consideră priorități, la capitolul construcții reprezentanții spun că au mâinile legate, întrucât de toate lucrările responsabilă este primăria.

"Pentru clădirea inspectoratului avem banii alocați și am putea termina dacă constructorul își face treaba anul acesta. Avem suficienți bani și pentru construcția din spate a clubului Viitorul și să finalizăm și asta. În rest, avem niște probleme punctuale care sunt grădinițele din zona Mărăști și Între Lacuri, care le avem de doi ani de zile și trebuie să găsim o rezolvare a lor, finalizarea școlii din Florești ca să mai eliberăm puțin Mănășturul și Grigorescu, pentru că foarte mulți copii vin de acolo. Dar lucrările țin de primării, nu sunt ale noastre; noi le-am cerut primăriilor pentru că ei pot accesa și fonduri europene și au resurse", a explicat, pentru ZIUA de CLUJ, Valentin Cuibus, șeful ISJ.

Alte lucrări sunt cele de modernizare a unor școli din oraș - Liceul Teoretic Avram Iancu, Liceul Teoretic Mihai Eminescu și Școala Ion Agârbiceanu -, lucrări care ar trebui finalizate până în vară. Un alt proiect este dezvoltarea unor noi structuri școlare care să aparțină școlilor din centrul Clujului, în care să fie mutați copiii din clasele primare ale unor școli precum Șincai sau Racoviță.

Continuarea învățământului profesional și susținerea învățământului de excelență sunt, de asemenea, priorități importante pentru Inspectorat. În plus, Cuibus precizează că și învățământul rural și identificarea unor soluții pentru îmbunătățirea actului educațional în școlile din satele clujene rămâne un punct important pe lista care vizează planurile din 2016. „Din păcate este o diferență foarte mare între învățământul din urban și din rural. Vor funcționa și funcționează multe școli sub efective, pentru că trebuie să dăm aprobări; dacă într-un sat uitat de lume avem șapte copii de grădiniță, eu pe ăia nu pot să-i las în afara sistemului și trebuie să aprob clasa cu șapte copii sau chiar cu mai puțini. Sau mai e învățământul simultan la clasele primare: doi de a I-a, doi de a II-a și tot așa. Nu poți să nu le dai acestor copii o șansă, chiar dacă mergem cu un număr extrem de mic de elevi într-o clasă. Sunt multe școli care au sub 50 de copii: avem Aiton, Jichiș, Fizeșu Gherlii", menționează șeful ISJ.

O altă prioritate a inspectoratului este identificarea unor proiecte educaționale pentru care ar putea solicita bani din fondurile europene alocate exercițiului financiar 2014-2020. "Vom încerca să aplice pentru alte proiecte care să sprijne copiii cu a doua șansă, copiii defavorizați, programe de after school; deci vom încerca pe zone unde putem noi accesa, pentru că pe partea de construcții nu suntem noi eligibili", explică inspectorul șef.

Comenteaza